fredag 8 augusti 2008

Theas ord och Leo blir såå stor

Jag tänker inte dra hela listan på Theas nuvarande ordförråd för då tar det aldrig slut.. men jag är lite förvånad över att hon är tidig eller? Hon är 1 år å 4 mån. Nu säger hon tvåords meningar som
* Gå ner säger Gå ner
* Tack mamma
* Anki å Pytte ( på tv) säger Acki pippe
* Hej då säger hed då
Det var nåt mer men har glömt
andra ord som jag blir förvånad över
*Bolibompa men säger typ bobompa
*Pippi
*Massa namn som Alva, Alfred, Simba (kunsinernas kusin) mfl
*korv säger kov
*äpple säger bäpple
*apa
*jordgubbar säger dobubbar
ja det är massor, älskar sin bok med massa bilder i med ord under.. åsså talar hon om för oss vad hon ser
Är det tidigt?? Leo var iallafall mycket senare.. man ska ju inte jämföra iofs..

Leo blir ju så stor så jag blir galen.. idag duschade han själv, har han gjort länge men idag tvättade han håret å kroppen å sköljde sig själv även håret sen torkade han sig å satte på pyjamasen, fick hjälp med blöjan.. som han själv säger. Mamma jag kan ALLT NU...
Han har ju aldrig napp heller förutom vid sänggående... bara den å nattblöjan som ska bort men var har ingen brådska med det.
Han går ju utan problem på toa å gör nr 2 nu aldrig blöja.. så skönt...
Jag kan ju rabbla hru mkt som helst som han kan men det hoppar jag över.. nu ska vi se på film
Ha en trevlig fredagskväll alla..
kram

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tycker du om min nya bloggdesign :/? Fick skrapa ihop någonting fort eftersom att någon förstört :O!

Anonym sa...

Oj! Hur gammal är Leo och va duktig Thea är! Vad var deras första ord?

Visst är det fruktansvärt hur människor hanterar oskyldiga djur! Är så trött på folks fördomar mot "kamphundar" när det är människans hand som styr!

Ja helknasiga drömmar, ska börja updater med mer drömmar som jag kommer ihåg..hade du konstiga gravid drömmar??

Anonym sa...

Längtar tills vår tjej börjar prata, just nu är det bara "dadada" :)

MissyElliot sa...

Wow, sicken massa ord hon kan!
Duktig tjeja!
kramiz

Anonym sa...

härligt:) Viktigt att faktiskt notera sllt det där som händer..man glömmer alldeles för fort annars. ha en bra dag

Anonym sa...

Jag har faktiskt åxå bott i Sandarne...för typ 8 år sedan, barnens farmor bor där...
Ha en trevlig helg!
//Nettan

Anonym sa...

Amanda är ju snart 18 månader och säger "ja", "nej", "hej" typ... Fast hon kanske är lite sen också, dem ska väl iaf kunna säga 8-10 ord på 18 månaders kontrollen tror jag. Så Thea är jätteduktig! Måste vara skönt för henne också att kunna göra sig förstådd, iaf till viss del... :)

Anonym sa...

Åh va duktiga de är!!

Jag tror absolut på ödet, helt klart. De som händer, vare sig de är gott eller ont, ska hända.
Därför är de så svårt att bestämma sig ett halvår före hur mitt liv ska bli.

Ha de så bra vännen! Du har ett mail som väntar!

Kram Louise