onsdag 13 augusti 2008

Dagis, öppna förskolan, farmor och farfar, motion

Ja det var väl hela dagen det.. hihi
Vaknade kvart i 7 av spöregnet och att Pär försovit sig lite.. eftersom det öste ner tyckte Pär att vi kunde skjutsa honom eftersom vi alla hunnit vakna.. så in i bilen i pyjamas å skjutsa honom så vi fick ha bilen idag.. Men regnet slutade helt 8.20 då vi skulle ha börjat göra oss klara för en promenad.. typiskt.. men då ville inte Leo cykla å vi har ju ingen syskonvagn nåt mer så det blev bilen men då tog jag å Thea tillfället i akt å åkte in till öppna förskolan. Iallafall så ville inte Leo till dagis imorse men ändrade sig snabbt när vi väl kom dit, då var det hur kul som helst...kikade på fiskarna som han inte sett på hela sommaren å alla levde.. Thea var åsså som klistrade vid akvariet å ville inte alls åka därifrån.. hoppas det blir lika på inskolningen..

På öppna förskolan var Jenny å grabbarna, Sofie å hennes 3 tjejer åsså Jessica å hennes 3 barn.
Var kul å fick prata mycket.. Thea busade på massor..
åkte hem när hon skulle sova.. kikade lite på en film när hon sov sen hämtade vi Leo, åkte till svärmor å svärfar medan vi väntade på att hämta Pär kl 16.
Hem å busa ute lite, göra middag sen natta...
Jag å Malin har tagit en rask promenad i 70 min.. härligt.. snart igen va Malin...

Lite roligt sagt av Leo när Thea satt i sängen å lekte med en docka
Jag- Leo ska vi köpa en till docka så du kan leka med Thea
Leo- funderar å säger: Nä mamma det är bara tjejer som leker med dockor
Jag - Vem säger det???? för vi har inte sagt det
Leo - funderar å säger: Nån dum kompis
Jag - Har du någon dum kompis
Leo - Funderar länge å säger sen Nä det har jag inte
Sen går det några minuter sen säger han
Mamma jag vill ha 5 dockor...

Ja se ungar.. va säger man... nu ska vi ta å köpa en till docka iallafall..

kram kram

4 kommentarer:

Malin sa...

Absolut!! Nu finns det ingen återvändo, nu ska vi peppa varandra till stordåd!!
Kram

Anonym sa...

haha, vad gulligt :)

Anonym sa...

Hej hallå! Galet va sött sagt! Barn är ljuvliga varelser, vilken oskuldsfullhet! Hehe, undra varför alla tycker att det är en pojkoutfit..jag förstår inte det! Vi köpte byxorna på Lindexflickavdelning! Ja du läser nog mitt inlägg sen så får du se!

Ja visst är det skoj med ett till UL, tänk att det skiljer sig så kraftigt mellan län och städer hur många man får göra osv! Förstår att det kanske inte var samma magiska känsla när man är orolig. Jag vill kanske boka in ett 3D också..hihi, allt för att se knodden!

Hur har det gått med jobbsökandet föresten??

MissyElliot sa...

Såååå gulligt sagt!
;-)