torsdag 21 augusti 2008

Snart helg.. härligt

Imorse sov vi till 7.15.. sååå skönt.. det har varit kvart över 6 hela veckan.
vi åt frukost å sen lekte vi lite innan det var dags för dagis kl 10. Vi cyklade allihopa.
Jag sa hejdå direkt idag efter vi nuddat in å gett tusen pussar.. Thea vinkade fönstret å var nöjd.. Leo var långt borta på andra sidan huset på en cykel. Killen som gillar dagis :-)
Jag cyklade hem å tvättade å plockade grejer.. bombnerslag här hemma.. men lite bättre nu.. imorrn blir det dammsugning, dammning å moppa golv.
Hämtade Thea kvart i 12 å då var hon ledsen.. trött som en tok men hade nyss blivit ledsen. Hon satt i Etas knä. Jag tog henne å det tog ett tag att lugna henne men när jag sa att vi skulle cykla så blev hon så nöjd. Väl hemma somnade hon på en gång. Hon höll på att somna på cykeln åsså.
Hon hade lekt på hela tiden å ätit bra. Hon hade ätit mest köttbullar av alla!!! 9 stycken
å sen en hel frukt.. å lite mos.. va skönt att hon gillade att äta där iallafall.
Vi tog vagnen å hämtade Leo kl 15, han åt mellis å var toknöjd.. så glad han blev när jag sa att han fick äta mellis. Nåja vi cyklade på affärn å sen hem.. Pär kom hem å jag stekte pannkisar..
efter det blev det lek i Leos rum fram till läggdags..
Jag gick ut å gick 1 tim 20 min.. skönt men har lite ont i ryggen å nu ska jag vila i helgen. från motionen alltså.. fast det blir väl lite imorrn fram å tillbaka till dagis.
På lördag firar vi 5 års förlovning å middag ute sen ska vi sova i stan hos svärmor å dom är här med barnen .Ska blir skönt att sova ut en gång. det är fest på stan hela helgen så vi får se om blir nån utgång men jag tror inte det
Imorrn ska Thea sova på dagis.. får se hur det går.. ska vara där 10-14.
tack å bock

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att det går så bra med inskolningen. Hoppas att det går bra idag med! Jätteskönt att hon äter också, vilket inte mina tjejer riktigt har kommit igång med än.

Jag är anställd som lärare men den här terminen går jag som lite "extra" resurs och har stor del av min tid lagd till fritids.