torsdag 14 augusti 2008

Lugn dag idag

Vaknade halv 6 gjorde Thea.. Zzzzz.. åh så trött jag var.. Leo sov vidare till strax före 7 vilket jag är så glad över.. han var ju så trött igår så han somnade på soffan kl 19..bytte till pyjamas å gav han välling åt den sen sov han igen... trötter, jobbigt med dagis.
Iallafall så blev promenad till dagis idag, leo tog cykeln. Skönt väder att gå i, svalt.
Jag å Thea gick hem å lekte lite ute sen inne å sen däckade hon vid halv 11. så hon sover å jag har ätit lunch. Tvättar å donar.
Ska hämta Leo kl 14 sen blir det lek hemma. Ikväll blir det nog en promenad igen om det inte regnar.. har iallafall redan gått 40 min å det blir 40 till sen när jag hämtar Leo.
Men det är så skönt att komma ut när barnen har somnat.
Dagen imorrn ser nog likadan ut.. sen är det helg igen.. skönt.. veckan har gått fort.
Inte hört om nåt jobb än.. har ju sökt.. men men..

just det Leo är ju så kul ibland
Häromdan sa han så här
Jag- Leo, har du stängt av tv:n
Leo - Ja mamma kolla då om du inte tror mig... HAHAHAHA..

En annan grej han har sagt
Jag- Leo idag ska vi äta tacos
Leo- Ja va bra för det älskar PAPPA... hihi gounge som tänker på andra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch det är verkligen skit jobbigt, jag var hos läkaren igår och blev sjukskriven och som sjukskriven kan jag inte plugga trots att jag hade kunnat plugga hemifrån. Ingen sjukskrivning inga pengar and so on and so forth! Har som sagt praktik de två sista månaderna och det kan jag ju fetglömma att jag kommer klara av! Pengar är mög, inte för att det går någon nöd på oss, J tjänar så pass bra men det är ändå kasst! Konstigt det där med havandeskapspenning..riktigt konstigt!

Nej jag är inte så mycket för det här med alla flickor ska ha rosa och alla pojkar blått..Ibland kanske men inte alltid!

Då kan jag lugna min älskling som är mega orolig nu när jag är lite kass, hans fel dessutom hahaha!
=)

Tack, han är en pärla, förgyller mina dagar här i ensamheten..sötnos till tusen!

Svårt det där med CV, men jag tror säkert du kan skriva bra..Finns toppen bra mallar på nätet man kan kolla på och fixa och trixa med. Min CV är bra tack vare min pappa och hans CV, fick kolla in hans som en rekryterare hade hjälpt honom sammanställa. Grym är den!

Kramar!

indira sa...

Hejsan!
Stortrixa är för barn födda 1999-2000 annars heter det minitrixa.

Anonym sa...

Blir lite inspirerad av att röra på mig lite mer när jag är inne på din blogg. Skolar in på dagis just nu, men promenaden dit tar bara max 5 minuter. Men gick iallafall i en timme i förgår och i ca 1,5 timme igår. Men regn och rusk idag - hmmmm ...
Ha en bra dag !