tisdag 26 augusti 2008

Dag 42 med vikten

En bra dag trots ett sötsug som heter duga..
Igår kväll blev jag så sugen trots ett äpple å bara ville ha glassen där nere i frysen men istället så tog jag en hårdsmörgås.. det bästa hade ju varit att låta bli men bättre en hårdsmörgås än en glass med kola å choklad eller hur

Idag
Frukost: Lättfil m egen musli, 1 hårdsmörgås, vatten
Lunch: Makaroner å köttfärssås, vatten
Mellis: 1 hårdsmörgås
Middag: Tjockpannkaka m lingonsylt å lite knaperstekt bacon.
Nu: vatten och 1 persika

Motion: 1 timmes härlig rask promenad med Malin i duggregnet..
ska duscha sen lägga mig med en bok

ja just det.. idag när jag handlade på ica här hemma så sa hon i kassan att hon måsta titta två gånger innan hon kände igen mig..
- va du ändrar dig.. men det var jättefint.. skönt att du kommer ihåg dig själv fast du har småttingar.. jaja tänkte jag för det är inte ofta det.. fast kul att hon kommenterade men sen kom det ...
- Å du visst har du gått ner mycket i vikt åsså?Du ser så pigg å fräsch ut.. jag vet ju att du går mycket men det syns verkligen.
Å det här är alltså en kassörska som ser mig nästan varje dag.. å det känns så kul. Härligt..
Får nog ge henne dagens ros i tidningen eller så
SÅ idag tillägnar jag henne DAGENS ROS för att ha piggat upp min dag!!
Dagens ris får vår frys som ni ikväll var helt igenfrostad.. säkert nån av barnen som drog i den igår när vi var nere i källaren där denna frys står.. men ändå... nu har jag jobb imorrn om man säger så..
kram å pepp

1 kommentar:

Isabelle sa...

Men OJ vad kul!! SÅnt gör en ju riktigt glad, det var ju komplimanger på hela linjen! :-)