söndag 10 augusti 2008

Solig dag, sälja huset??

Härligt med en till varm dag.. lite småkyligt i skuggan.. känns att hösten är på G.
Jag fick sovmorgon till kl 9, så skönt, vi gick ut lekte lite, gick till lekparken en sväng medan Pär klippte gräsmattan.. sen in å gjorde lite lunch. Jag å Leo åkte till mamma en sväng när Thea sov åsså handlade vi lite. Väl hemma så gick grabbarna till skogen å plockade blåbär å jag å Thea tog en cykeltur.. åkte till syrran men hon var inte hemma, pratade en stund med Petri, hennes sambo som höll på att byta ytterdörr. Thea passade på att mata Simba, deras kanin.
Cyklade hem å då ringde pappa å sa att vi kunde komma in med bilen så han fick byta tändstift. så vi packade middag å kvällsgrejer å åkte dit med den sen vidare till svärmor. Fixade middag som blev halvgott sen var vi där tills det blev dags att natta. Båda barnen duschade där å åt välling sen hem. Dom somnade gott i bilen. Dom sover nu å jag har cyklat lite.. kikar på film nu å ska lägga mig sen.. trött idag.. kändes när jag cyklade. Imorrn blir det öppna förskolan å pär har fixat så jag får ha bilen.. Thanks darling

Vi satt å pratade i bilen hem idag å vi ska nog sätta ut huset för försäljning. Även om vår eknomi inte blir bättre så behöver man inte tänka på saker å ting. Det får bli ett hus åt oss senare i livet.
Känns på två vis.. får väl se om vi får det sålt.. lite värre tider nu för husförsäljning.. men vi provar.. måste bara fixa tapeten i hallen å måla i köket.. men det kostar inte så mkt..
nä nu måste jag koncentrera mig på filmen.

kram kram

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja det är tufft beslut minsann. Men det som är meningen sker och ni kanske kan hitta nån lägenhet med lite uteplats och bra områden för barnen. Förstår att det känns deppigt i alla fall men det var ju en bra matdag :-)
KRam och pepp inför veckan.
Cornelia

MissyElliot sa...

Hua, inte lätt att behöva göra sig av med sitt hus, men man måste kunna leva också! Det finns saker som är viktigare...
Kramiz