måndag 14 juli 2008

Vikten undrar ni??

Ja hörrni.. det sket sig ordentligt på den punkten.
Har hittat ett nytt mål att sikta på ::: 17 oktober.. för då fyller jag 30 år
å har tänkt önska mig pengar till att kunna förny min garderob å då SKA jag
kunna köpa kläder i strl 38 å M... så nu Helen är det bara att skippa godis, kakor, mackor, glassar, bullar å allt som bjuds på eller ligger i skafferiet.
Alla ni som känner mig. Bjud mig inte på sånt.. vatten å en frukt vill jag ha..
Nu är det ju så att jag dricker alltid vatten till frukost, lunch å middag så det är inget konstigt för mig å frukt älskar jag...
Så hjälp mig nu istället för att säga.. men en kaka kan du väl ta iallafall..
Jag vill MÅ bra nu å få bort mina 9 kg som jag vill få av mig.. Jag mår jättbra med familjen å sånt men innerst inne så mår jag inte 100% förrän jag kan ha kläder utan att känna mig som en michelingubbe eller en dallrande geleklump, välj själv vilket ord du föredrar.
Jag vet ju att ni alla tänker.. ja ja hur länge ska hon orka denna gång då.. DÅ svarar jag.. ja du jag vet inte.. men jag försöker... Den 18 augusti så ska jag skola in Thea på dagis så då får jag 15 timmar i veckan för mig själv å kan passa på att motionera då.. om jag inte får ett jobb innan dess vill säga.. då får det bli kvällar istället.
nä nog om det nu..
go kväll

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Tack Helen för en fantastisk kommentar. Känns skönt att få engagerade svar, det är ju det som är meningen.
Nu jäklar är det nya tag...
Undrar om man inte skulle se till att dra ihop ett litet VårRas som Åse hade fast ett HöstRas i stället nu efter semestern. En sjuhelsikes massa jobb och inte lika fina verktyg som Åse har jag men jag tror det skulle gå ändå.
Jag skall fundera vidare på det på semestern, då är du väl med??? Och då kommer du inte undan :-)
Kram kram
Cornelia

Anonym sa...

Ville bara önska dig Lycka till! Vet själv hur svårt det är att gå ner i vikt. Har en massa övervikt men ac´v olika orsaker inte kunnat ta tag i den, men tror jag ska börja till hösten. ska bli kul att följa dig och ha en bra vecka!

MissyElliot sa...

Hrm, jag är i samma sits. Har tom. gått upp 3 kg under semestern, men efter dagens kalas ska jag ta nya tag. Vi får peppa varandra.... Du kommer att fixa det galandt och jag ser fram emot ett modereportage i oktober i dina nya outfits i storlek 38!
kramiz

Anonym sa...

You can do it! Jag peppar dig hela vägen och håller tummarna..;)

Anonym sa...

Vad vill du veta av en skådespelerska?
Nu har du chansen att fråga mig vad som helst, 100% sanning och alla får svar!
http://jsomijulia.blogg.se/2008/july/fragestund.html