tisdag 15 juli 2008

Dag 1 med vikten

Ja idag skulle jag börja om min resa med viktnedång det gick väl sådär
Meny idag:
Frukost: lättfil m. havregryn, russin, solrosfrön, krossat linfrön och lite cornflakes, en limpsmörgås med lite mjukost på, 1 glas vatten
lunch: kycklinggratäng från igår, m lätt creme fraiche och matlagningsgrädde, paprika, svamp, bacon i bitar och ris till det. 2 glas vatten
mellis: 1 banan, var på beachen å hade med bullar till barnen, då slank det i en bulle..
middag: grillad fläskfile, lite beasås och potatiskroketter, sallad, ramlösa
kvällsmål: det blir att knapra morötter och dricka vatten

Känner mig duktig ändå som bara gjort ett snedsteg.. igår var det väl 10 st..
imorrn är det kalas... har sagt att jag får ta en sak från bordet men helst inget så vi får se hur stark jag är då.

Jag glömde väga mig idag så jag gör det imorrn istället

Idag har det varit varmt å skönt fram till kl 15 sen försvann solen.. varmt ändå men saknade solen.. har varit mest hemma förutom 2 timmar på beachen å lekt i sanden lite...
Var en sväng på barnens hus åsså å köpte present å min systerson Ludvig som fyller 8 år imorrn.
Snart ska vi se film.. få se om jag hinner slänga in ett inlägg från stockholm..

ciao

just det Theas nya uttryck: katschao eller hur man ska stava det.. det är Leo som brukar säger det, har fått det från Blixten mcQueen (cars filmen)Ni som sett den vet vad jag talar om.. eller hur.. hihi å det låter ju såå sött när Thea säger det...

2 kommentarer:

MissyElliot sa...

Hua, jag tar tag i mitt liv ordentligt imorgon. Har varit på sista kalaset idag, så nu så....Nu jävlar ska vi se till att fixa det här!
*fnissar nervöst*
Kramiz

ase sa...

Oj, vad duktig du är som kör igång med din viktminskning så snabbt.. Jag måste alltid förbereda mig mentalt i typ 1 vecka innan, och nu har jag verkligen ingen motivation alls, så vi får se när jag sätter igång... Lycka till och TACK för alla kommentarer på min sida :-)