fredag 18 juli 2008

Idag kom den....

.... Ja ni vet den STORA frågan... vi ska inte gifta oss utan det var Leo som satt framför tv:n å tittade på barnkanalen å då var dom på en förlossning å fick sen en bebismage å sen när bebisen kommit ut..
Då sa Leo: Mamma hur gör man bebisar...???!!!
jag blev rätt stum.. vad svarar man när en 3 åring frågar?
Jag kände mig dum efteråt för mitt svar blev.. kommer du ihåg att Thea låg i mammas mage å den växte å växte.. sen kom hon ut till oss..
oh my god.. va e det för ett svar.. men han frågade inget mer å blev nöjd.. men det var ju inget svar.. nån som har nåt bra svar på Hur man gör bebisar????

2 kommentarer:

MissyElliot sa...

Hrm, jag tog faktiskt hjälp av en bok. När jag väntade Elias började han fråga hur bebisen kom in i magen och hur det blir bebisar. Då köpte jag boken: Håkan Bråkan och bebismysteriet" Kanske lite väl rakt på sak, men Elliot älskade den och var hur nöjd som helst med svaren....
:-)

Anonym sa...

Hmm, nej, Isabelle har inte frågat utan har en helt egen teori....

"Mamma har ätit upp en bebis"

Ibland undrar man vad som händer i hennes huvud. Konstigt om hon har mardrömmar?