söndag 6 juli 2008

Älskar försäkringskassan just nu..

... varför då undrar ni då för kan man egentligen älska FK??
ja just nu kan jag det.. som jag skrev i tidigare inlägg att jag inte kunde få ett intyg att jag har avslutat min föräldrapenning, det är så irriterande.. för sista utbetalningen är den 27 juli å a-kassan måste ha det intyget innan dom kan betala ut några stämplingspengar. Alltså skulle dom få in det intyget typ i början på aug å sen betala ut.. dvs jag blir utan pengar en hel månad..

iallfall.. jag ringde försäkringskassan å bad om ett intyg.. ja då kommer det efter den 27 e då svarade hon. Jag undrade väldigt snällt om det inte gick att betala ut mina sista dagar lite tidigare.. jag kan skriva ett meddelande till din handläggare å se om hon/han kan prioritera dig..
ok svarade jag. Bara att vänta.. men döm om min förvåning då jag redan på måndag får mina pengar... TJOHO tror aldrig dom varit så snälla å tillmötesgående någon gång förr... LOVE you.. det betyder att jag imorgon själv kan skriva ut ett sånt intyg från nätet så har akassan det på tisdag istället för om en månad.. Ni kan inte förstå hur glad jag är över det här...
NU ska jag bara se om jag får stämpla på heltid eller halvtid... återstår att se.. men pengar får jag ju iallafall... mer eller mindre...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul när det funkar! :)

Anonym sa...

hoppas du får en trevlig dag :)

Anonym sa...

Jag är imponerad - brukar ju inte gå så smidigt med FK. Vad bra !

jempa sa...

SKönt när det fungerar=)Verkar ha haft en nice helg.När åker ni????Kram kram

Anonym sa...

Kul att höra att försäkringkassan faktiskt KAN vara schyysta oxå...Ha det bra
Kramar

MissyElliot sa...

WOW, det finns hopp med andra ord... Även för FK!
Kramiz