söndag 20 juli 2008

Thea har varit på Jouren

Ja imorse fick jag sovmorgon.. somnade vid hlav 1 å som Jenny sa så har vi åsså blivit nattugglor.. fattar inte att jag inte ens kände mig trött igår efter att bara ha sovit i 2 timmar.
Iallafall så vaknade jag av mina gullugnar som väckte mig kvart över 9.. dom busade på som aldrig förr, jagade varann å hade såå kul.
Plötsligt så hördes det ett pang å ett skrik från Thea. det som hade hänt var att hon snavade på Leos tågräls samtidigt som hon fick en knuff av honom så hon ramlade rakt in i elementet.
Resultatet blev detta:
Här är hon lugnad och har fått lite russin som hon tuggar på medan jag står i kö i telefonen för att prata med rådgivningen.

Vi fick en tid men hon sa åt oss att åka upp på en gång, barn brukar dom ju ta före.Vi hade tid 10.20, kom in 10.05. En sköterska kom och tvättade rent och tittade på såret. Hon trodde det skulle bli att limma ihop. Thea skrek som en stucken gris för att hon skulle ligga ner.
11.10 kom läkaren.. alltså en timme senare. Hon var supergullig mot Thea. Hon sa att det måste sys för det var så öppet, sagt å gjort.. Thea fick ligga ner igen å skrika medan hon fick bedövning. Vårat hjärta.. ojoj.. ville bara gråta för hennes skull men det gick över fort när hon fick komma ut. 5 min senare var det dags igen.. ligga ner å bli sydd med ett skynke över ögonen.. Lillgumman var skräckslagen men efter ett tag så bara lugnade hon sig å höll på att somna av utmattning. Vi var åsså utmattade efter det hela. Skönt iallafall att allt gick bra. Nu har hon stygn som ska sitta i 5-6 dagar sen får hon inte sola ärret på ett år. Tur hon gillar att ha hatt!!

Nu ser lillstumpan ut så här.
Leo skjutsade vi till sin farmor och farfar medan vi skulle på jouren. Han hade det bättre där än att se Thea så ledsen å att behöva vänta så länge..


5 kommentarer:

ase sa...

Usch, stackars lilla Thea! Det är verkligen en mardröm när ens barn trillar och slår sig eller gråter av rädsla... Tänk egentligen vad snabbt allting kan hända - först lek och stoj, och sen till sjukhuset... Hujedamej...
Hoppas hon mår bättre nu i alla fall!

Malin sa...

Men stackars lillvännen då! Ussa ussa. Och vad hemskt för er oxå. Hoppas hon repat på sig nu. Vi kan väl höras nu i veckan? Har sista veckan nu och endast planer för ev onsdag. Kram kram

Anonym sa...

Tänk vad lätt en olycka händer! Det är nästan konstigt att det inte händer oftare... Hoppas att din dotter mår bättre nu!

Anonym sa...

Stackarn!
Men jag tänkte säga att du har två jättesöta barn! Hur gamla är de?
Ha det bra. :)
Yegane

batgirl sa...

Ja dom små liven är bra på att skrämma upp en ibland. Hoppas hon mår bra nu =)
kram