fredag 4 juli 2008

Underbar dag..

SOL SOL SOL
härliga sol. 28 grader tror jag vi har haft.. eller om det var mer kanske
Thea vaknade halv 6 imorse, låg å myste till kl 6 sen upp, Leo sov till 7 å Pär till halv 10.
Vi gick ut redan kl 8 å då hade vi 21 grader i skuggan... härligt... Leo ville vara på studsmattan å Thea ville gunga... Mamma kom å hoppa med mig.. sa Leo.. inte nu Thea måste få gunga klart först.. ÅHHH jag vill ha en kompis blev svaret, sagt å gjort, jag messade Malin å dom kom hit. Leo blev såå glad. Jag hade alla 4 barnen en sväng när Malin uträttade ett ärende.. å det gick så bra så.. alla var nöjda å glada,
Dom lekte på donade, åt glass å vips så var det lunch, dom åkte hem för Jan skulle sluta tidigt å vi tog en tidig lunch för efter kl 13 skulle vi hjälpa till med en flytt åt Pärs morfar.
Thea somnade fort å Leo fick spela lite tvspel för att ta en paus från solen.
Jag passade på att sola lite å läsa min bok men somnade en stund i stället så nu har jag lite röda axlar och rygg.. ojoj

Vi åkte till Harry å Pär å Leo hjälpte till att bära grejer, han flyttade bara en våning upp så det var smidigt.
Jag å Thea satt mest å tittade å svettades..
Vi åkte hem sen å grillade å myste lite. sen tog vi en sväng till stenö å busade på stranden å badade fötterna... småkallt i vattnet...
Nu ska vi kika på film... imorrn ska jag vattna åt syrran som är i sthlm, läsa post åt mamma som förnärvarande är i Vimmerby på bilsemster, sen så har vi inga planer.. hoppas vädret trotsar kartan å ger oss sol istället för regn.. men molnen börjar hopa sig lite ser jag..
bilder från dagen
Thea gillar sina solbrillor och tandborsten
Thea och Harry, äldst å yngstLeo i flyttartagenNu har han fångat Thea med en gripSKÖNT i Stenö
Gräva gräva gräva...hittade den lerigast biten resten av stranden är fin sand.. hmmm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Ja det ska bli intressant att se hur jag hanterar klumpigheten och glömskheten, jag är ganska noga med det annars! Tur att det finns kalendrar och filofaxer...

Kan bli jobbigt när skolan börjar dock..hehe..

Tack, håller med om att Leo´sarna är söta..;)

Anonym sa...

Söta barn du har, hur gamla är dem..? Har själv två styckan som är 1 och 3 år..=) underbart..=)