onsdag 30 juli 2008

Varm dag igen.. så härligt

Japp idag har det varit så underbart skönt ute.. lite nordliga vindar vilket inte gjorde värmen olidlig.. så skönt..
Vaknade strax före 7, åt frukost å donade.. Gick ut vid 9, tog en cykeltur runt Östanbo. Skönt tur, kom hem å då var vi ute å busade.. mamma ringde å ville komma till oss idag.
Vi åt lunch på altanen å myste.. Thea sov 1 timme å 20 min, jag å Leo spelade spel på gräsmattan på en filt under parasollet å mamma satt i solen en stund. Jag stack ut benen å lite av ryggen så man får lite färg där me.. på em var vi ute å ute å ute.. mamma å jag tog varsitt barn på varsin cykel å cyklade till affärn för lite ideer till middag.. det blev panerad rödspätta med ris.. mums..
sen var vi mera ute när vi kom hem..Lagade mat. sen kom Pär hem... åt å sen var vi inne.
Nu sover barnen. Jag har gjort ren syskonvagnen, i morrn kommer första och tittar kl 8 på morgonen.. får ställa klockan tror jag.
Har 5 st som står på kö på vagnen. Skönt för det måste betyda att vi blir av med den. Det är alltså vår syskonvagn som ska säljas. Leo står ju på ståbräda jämt å har slutat sova middag helt så nu behövs ingen vagn åt honom.
Nu ska jag ta tag i 4 st standväskor fulla med tvätt.. såna stora ni vet.. som är så bra... även till tvätt.. men ack så tråkigt att stryka.
Ha en trevlig kväll. Kramelikram

Inga kommentarer: