lördag 26 juli 2008

En dag hos pappa i stugan

Härliga lördag. jag hade sovmorgon å fick sova till kl 9 med några avbrott från halv 8 men skönt ändå. Det var som vanligt strålande sol å jag tänkte direkt att idag åker vi till Långvind, till pappas stuga. Jag åt frukost å sen packade vi bilen. Åkte först till brandstationen å hyrde flytvästar för 5 kr st. Billigt å bra. Lämpligt om inte annat. sen åkte vi till ica å handlade grillkorv med bröd sen var vi på väg.
När vi kom dit fick vi kaffe å saft.. jag höll mig till vatten sen startade vi grillen.
I väntan på att korven på grillen ska bli klar klättrade Leo upp på en stor sten å visade sina muskler
Thea pekar på pappa Pär som leker fotograf
Korven är klar å äts inte i korvbrödet om Thea får bestämma.

Efter korven så åkte vi till båten å skulle åka en sväng
Thea på G ner till båten
Leo klar för båtfärd
Jag, Thea, Leo å min pappa

Thea håller utkik framåt
Pappa å dotter myser längst fram
Morfar Kjell å Leo styr båten.. Leo gasade för fullt... gasa mer sa han till morfar hela tiden när han inte kördeThea lite småtrött.. hon är vaken men myser

När vi kom tillbaka så bestämde vi oss för att gå till badstranden. Glömde tyvärr kameran i stugan.
Där var det varmt i vattnet å härligt.. men tokvarmt på land. Leo jagade stoooora fiskarna med håven men lyckades inte fånga dom... Thea badade i massor.. även jag å Pär badade mycket.

Vid 16 tiden åkte vi hem å gjorde tacos. Mums.. dukade ute men nästa så vi ville flytta in igen för himlars va varmt det var. inga vindar alls å ändå så satt vi i skuggan..
Jag å Leo åkte å lämnade tillbaka flytvästarna å sen badade barnen i poolen.
Nu har vi bytt vatten å vattnat blommorn.. ikväll blir det film, ARN sen sova.. trött efter en varm härlig dag!!

gokväll

1 kommentar:

Anonym sa...

Så söta dina barn är!