onsdag 3 september 2008

Dag 50 med vikten + funktionell träning

En bra början på dagen

Frukost: Lättfil m egen musli, mjuk fullkorssmörgås m lätta å ost, vatten
Lunch: Blodpudding med lingonsylt och keso, morot, vatten...
Middag: Våfflor m sylt å lite lite grädde..
Kväll: Blev 2 hårdmackor med ost.. åt så lite middag, vatten.. sen tog jag en glass.. :-(

Motion: 40 min rask promenad tur å retur dagis
25 min funktionell träning, dvd från Må bra.
40 min rask promenad tur å retur dagis.

Funktionell träning är mer effektiv än vanlig styrketräning eftersom den aktiverar fler muskler samtidigt - vilket gör att du får större effekt på kortare tid. Dessutom aktiveras och stärks de djupa musklerna som ger slankare former och stabilare kropp. Programmet är framtaget av MåBra:s personliga tränare Katarina Woxnerud.

Det var asjobbigt... men det känns bra. Få se hur kroppen mår imorrn. har ont idag efter armhävningarna igår..

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heeej! Hur är det!? Gud va du är duktig! Vilken kämpar glöd du ligger inne med! Kramar

indira sa...

Javisst är dvd:n bra, kanon! Va fin du var på bilden! Kram!

Anonym sa...

Tack så mycket för dina värmande ord. Ja jag måste ta tag i motionen igen men har haft så svårt för det senaste tiden. Du jobbar på bra. Funktionell träning verkar intressant. Ha en bra fortsättning på veckan. Kram

Anonym sa...

Hej ännu en gång =) Vi ar varit tillsammans i snart ett och ett halvt år. Så det är ju fortfarande "nytt"! ;)

Anonym sa...

Men, om du ändå gör armhävningar (jag har också träningsverk pga armhävningar :-) ) så häng med på Coynthas utmaning! Visst vore det kul at säga: 100 armhävningar? klart jag kan :-P

http://activeandhappy.wordpress.com/utmaningen-100-push-ups/