söndag 28 september 2008

world wide web + jobb

jag har nu letat jobb på nätet.. men överallt är det samma jobb..
varför bor man i sveriges jobbfattigaste stad.. iallafall vad gäller förskollärare.. det är lite i hela Hälsingland men för övrigt finns det bara på AMS sida, över 200 fsklärarjobb.. men vad hjälper det mig. Har ju barn å sambo å hela släkten här. Vill inte flytta utanför Hälsingland. Älskar dessutom detta landskap.
Känns mig rätt vilsen nu.. har arbesförmedlingen frustande i nacken å är på mig som hökar.. ja jag söker 10-15 jobb per månad.. "men om du inte får komma på intervju så är nåt fel med dina ansökningar för det är ett kvitto på att dom är bra.." ja visst men jag måste väl vara ärlig å skriva att jag är fsklärare och att jag inte har erfarenhet av det å det jobbet.. eller??? för ljuger jag så får jag ju ändå inte jobbet i slutändan. Nä får ta en coachning av nån på AMS å se vad jag enligt dom gör för fel då.. ska inte träffa min handledare där förrän i slutet på nov.
Men jag vill ju BARA jobba som förskollärare.. har ju inte en csnskuld på 130.000 för skojs skull utan för att det är ju det jag brinner för att jobba med barn.
STOR SUCK..
ursäkta mitt bittra inlägg.. men jag är tvungen att skriva av mig.. vill bara skrika å grina för jag vill verkligen ha ett jobb inom förskolan NU.. vill inte gå hemma bara.

4 kommentarer:

Malin sa...

Hallo gumman. Hoppas det löser sig med jobb snart. Jag har oxå börjat oroa mig för vad som händer i december, jag vill inte heller ta vilket jobb som helst. Man utbildar sig ju inte bara för att det e skoj, det e ju det man vill jobba med. Men det tycks inte gälla längre. Peppkramar till dig.

Anonym sa...

Vi kan vara bittra tillsammans idag! Tack för lyckönskningen, får se om den går igenom..Hur är allt annars?? Kramar

Anonym sa...

Värsta är ju det där att man måste söka jobb som man inte ens kan jobba med.... Men bemanningen då?? Inte för att jag fattar så mycket om den, men många jobbar där.
Kram

Anonym sa...

Ja du, jag funderade på tradera, kanske blir så ändå..Är bara lättare att gå till en second hand och lämna allt. Så man slipper skicka och sånt mög! ;)