söndag 21 september 2008

Helgen i text + Theas ord å sång

TOPPENVÄDER hela helgen.. sol sol sol.. så himla mysigt.. 15 plus grader. vi har mest varit ute..
Lördag
Jag gick upp med barnen vid 7 tiden.. frukost å sånt sen vid halv 10 klev Pär upp då tog jag å barnen bilen till e-center å handlade lite mat, sen på kapp ahl å köpte ny mössa åt Thea. Sen ville Leo äta på McDonalds så då blev det det till lunch.
Vi åkte hem å Pär la Thea. Jag å Leo myste i soffan. Sen gick jag ut å målade staketet som skulle ha målats för andra gången förra sommaren.. hmm bättre sent än aldrig..
Pär målade det sista som jag inte nådde.. sen plockade vi ner studsmatten. Jag satte ut krukor med ljung på trappen.. sååå fint.. sen blev det hemmapizza... Syrran kom förbi en sväng med hela familjen. Vi busade på å nattade sen barnen. Det blev en tur för mig i mörkret. Rask promenad blandat med löpning. En dusch sen HULKEN.. den var helt ok att se sen var det dags för sängen.
Söndag
Jag fick sovmorgon men var klarvaken 7.30 men låg kvar till strax före 9 å läste.. Så skönt.
Det var sol sol sol så vi åkte till Stormorshäll med Malin, Jan, Oscar och Agnes och hundarna. Vi grillade korv å barnen sprang runt å hade så kul.

Tusen tack Malin å Jan för en mysig förmiddag i skogen.

Åkte sen hem å la Thea, Pär sov åsså en sväng, jag å Leo gick ut å spelade fotboll, gungade och satt å myste på trappen till lekstugan å åt av våra egna äpplen.
Gick in å väckte sjusovarna, alla åt mellis sen blev det en cykeltur till ica medan Pär gjorde rent i pannan, kom hem lagade middag medan Pär å barnen var ute å lekte.
Efter middan så åkte jag å barnen till syrran en sväng å hälsade på. Sen hem å lägga dom. Har kollat på Ensam mamma söker.. å nu är det bara skit... hmm sitter nog här ett tag till
Bilder från helgen kommer i nästa inlägg.

Thea tänkte jag berätta lite om..
Mycket har hänt.. Hon har kissat på toan tre dagar i rad nu, säger till när hon vill kissa, koncentrerar sig å sen kissar hon, får värsta smilet å sen :Pappe!!! dags att torka vilket hon gör själv med lite hjälp av mig efteråt. Hon säger ju inte till varje gång utan en till två ggr per dag..
Hon säger det mesta nu
Har jättestort ordförråd.
Hon är så rolig när hon säger : DÄ NÅ?.. å vad e det undrar ni..
jo det betyder VAD ÄR DET FÖR NÅGOT?? värsta dialekten
Hon sjunger blinka lilla stjärnasången, teletubbies sången.. den som dom sjunger i början med namnen å det.., åsså lite Omme PIPPI åpump, sola hoppa sa.. alltså Här kommer Pippi Långstrump tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa..
Hon sjunger åsså denna: bom bom låter stora trumman, tick tack tick tack klockan går, dripp dropp dripp dropp regnet faller sakta, dunk dunk dunk dunk hjärtat slår,
Hon sjunger några av orden samtidigt som hon gör röreserna till.
Go fis..
Hon räknar åsså; et tå te fya åtta.... haha.. men jag kan inte fatta hur hon kan allt hon fyller 1½ den 27 september.. tycker hon är tidig.. pratar öronen av oss men det är kul för det går att resonera lite med henne å hon behöver inte peka på allt utan säger vad hon vill
Mamma, botta nännena... alltså Mamma, borsta tänderna.

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Det låter som en fantastisk helg.
Vill också verkligen tacka dig för att du är en sådan fantastisk peppare!
Nu hoppas jag hinna bli bättre på att finnas där och stötta dig också.
Kram och pepp
Cornelia

Anonym sa...

Vilken härlig helg!

Så häftigt när man märker framsteg dag för dag. Fast ibland vill man bara stanna tiden. Och bara njuta. Liksom dra ut på det, de växer ju så snabbt. :)

Anonym sa...

Barn slår en med häpnad ibland! Vad duktig hon är! Helgen låter mysig! Händer idag då? Är allt bra med er?? Massa kramar

Anonym sa...

Tack för tipset. Jag hade faktistk en osötad müsli med extra fullkorn och kostfibrer ifrån AXA hemma. Den kommer bli min frukost nu ett tag. Tror du den funkar? Eller ska jag kanske byta ut den? Kaffet blev bara en snabb lösning. Hade lite brottom tyvärr. Men nu ska jag snart till affären och handla hem massa gott :)