måndag 29 september 2008

Öppna förskolan, lek hos Oscar å mys

Imorse vaknade vi kl 6 av Theas hosta. Inte så kul. Så upp å ladda i en film, sen satt vi i soffan å mös i 45 min. Sen frukost å dusch för mig. Iväg till öppna förskolan för lite bus men efter fikat (vilket jag avstod idag.. hurra för mig..) så åkte vi ner på stan å köpte nya jeans åt Leo. Han har huxflux vuxit ur sina 4 par han hade. Nu har han 2 å det får räcka. De gamla som ser nya ut åker ut som ett jeanspaket på tradera nu ikväll.
Barnen åt en varsin funbox på Sibylla efter det å sen åkte vi hem. Thea somnade å Leo vilade på soffan ett tag. Han ramlade i golvet är han skulle klättra i soffan å slog bakhuvet å skrek å grinade men det blev inte ens en bula.. lite små blodprickar under skinnet men han mår bara bra. Trodde på en hjärnskakning för vilken duns det blev hua..
Vi åkte till Oscar, Agnes och Malin när Thea vaknade efter Leos duns. Var ute å lekte sen inne, barnen åt mellis å sen mera lek. Grabbarna lekte så bra uppe själva. storgrabbarna våra.
Åkte sen å skjutsade Pär till jouren för en odling i ögat. Han har ont fortfarande sen sin ögoninfektion i maj. geggar å blir rött men det är nån bakterie så nu kanske vi får veta vad det är som lurar där i ögat.
Thea har fått ögoninflammation idag å imorrn ska dom knäppa kort på dagis.. halvkul för ögonen är så röda.. men vi fick komma å knäppa iallafall å sen gå hem.
Åkte hem å fixade middag sen när dom åt gick jag en lång rask promenad å åt tonfisksallad när jag kom hem. Nu har jag lagt Leo.. tror han har somnat. Gick lika bra idag åsså.. härligt. Thea somnar när som helst för nu är det tyst där inne. Det blir soffan ikväll för mig, Idol å sen Älskade låtsasbebis på 4:an
Ha d gött
kram

Inga kommentarer: