måndag 7 januari 2008

vägning 1 avklarad

Måndag idag å jag tycker att det går super. Tog fel på dag sist.. ska börja mina situps idag har jag tänkt å ta en tur på cykel när jag kikar på cityakuten.. får se hur det går.. hihi

igår blev det pannkaka till lunch å tacos till middag.. å jag höll mig till vatten.. fast det är såå gott med cola till tacos.

Idag blev det

frukost: 2 dl mellanfil, cornflakes och en limpsmörgås med lite lätta å skinka

lunch: 3 dl mellanfil, krossat linfrö, rostade solroskärnor, havregryn och skivad banan. Så gott

mellis: ett äpple och en hårdbrödsmörgås med dinkel, på den lite kaviar och tre äggskivor.

middag: potatis och broccolisoppa och två skivor hårt bröd med lite lätta + sallad som blev över sen tacosen igår.

Dryck hela dagen: Vatten så klart



Kan ju lova att jag är supersugen på nåt sött nu å en av Leos klubbor i skåpet skulle sitta fint. men jag ska INTE.. ska ta fram cykeln snart som lite inspiration. Måste dona med lite annat innan

Har ju rört på mig en del idag. Har lite gratis eftersom jag sällan har bil. Så det blir nästan alltid en promenad med vagnen till dagis. 2 vändor då tre ggr i veckan. Tar ca 35-40 min tur å retur.
Idag på väg till dagis var det såå moddigt.. hade Thea i vanliga vagnen å Leo på ståbräda.. men herregud säger jag bara.. vilket slit.. det var hur tungt som helst. Men men.. det känns ju bra när man kommer hem å är helt seg i benen.. då har man fått jobba lite ju.. :-)

Vägning igår då.. startade på 69.7 å igår stod vågen på 68.9 inte vet jag men 0.8 ner kanske kan det variera lite så med vikten från dag till dag. .men minus känns ju såå bra.
Det ger ju lite positivt energi så man vill fortsätta.Just nu känner jag mig som en uppblåst flodhäst dock.. men men...

Nog för nu
kram

6 kommentarer:

Malin sa...

Kanooooooooon!
GRATTIS!
Jättebra jobbat. Du är verkligen laddad!
You go girl!
Krama

Fr3gU sa...

Grattis!! Jättekul och bra jobbat.

jempa sa...

DUKTIG!!!!!!!Känns skönt eller?????Jag har suttit o gjort värsta matlistan för 4 veckor framåt,hade kokboken i knäet för att få lite inspiration=)Kram kram o cykla lugnt.

Anonym sa...

Gumman!!!

Du är ju helt fantastiskt duktig!!!
Jag blir jätteimpad av dig o känner bara att jag önskar sååå att jag vore lika motiverad o duktig som du är!!

Jag måste köpa hem lite goa saker jag oxå till skafferiet så att mina frukostar blir lika goa som dina!!

Tänkte iaf ut o gå m Oliwer imorgon efter att jag förhoppningsvis fått i både honom o mig gröt!!

PUSS

Anonym sa...

Stort grattis till minuset!
Heja Heja!! =)

Anonym sa...

Skönt att det går neråt... men är du ute och cyklar i detta väder?