onsdag 16 januari 2008

regnig dag..

.. åh va tråkigt.. men härligt att det sluta på em så jag å Malin H kunde ta 1 timmes promenad ikväll det var så skönt.. Det går så lätt när man är två.

Hur har det gått med maten idag då?

frukost: havregrynsgröt med äppelmos och mellanmjölk, en halv polar extreme, 1 glas vatten
mellis: ett glas vatten
lunch: två pannkakor m morot i och vanlig hallonsylt. 1 glas vatten
mellis: hmm till det dumma förklaring kommer senare: en kanelbulle
middag: spagetti och köttfärsås, 2 glas vatten
mellis: äpple 1 glas vatten

Ja å nu till förklaringen: jag och mina barn var ute å stökade på e-center var på barnens hus när Leo sa: mamma magen är hungrig. ojoj kl var halv 4 å jag hade helt glömt både barnen och mig.
Ops.. vi går in på öb i hopp om nåt att äta.. det blev kanelbulle och cola till sonen.. bra mamma jag är.. men vad gör man.. vi skulle hämta pär å jag hade inte hunnit packa in och ur båda barnen för att åka 100 m till ica.. så det blev som det blev å när vi kom till kassan började mina händer skaka å ´jag mådde smått illa.. visste direkt.. det är mitt blodsocker som var i bott så det fick bli en kanelbulle för mig åsså för hela vägen hem hade jag nog inte klarat med två barn.

Men men.. sånt är livet. upp på hästen igen.. jag har ju motionerat idag iallafall.. usch känns som om jag är den enda som gör misstag men nu är det skärpning.. ska ha frukt med mig överallt nu..i skötväskan...

hittar väl en rutten banan nån vacker dag..

Idag fick jag reda på att imorrn är det basic step på hallen vid just den tiden som jag kan å det var prova på så det var gratis.. kanske ska gå.. få se hur det är imorrn.. men jag är rejält sugen..

nä nu blir det andra bloggen sen natta



kram kram å tack för era kommentarer...

2 kommentarer:

indira sa...

Gå på stepen jag gick förra veckan och det är jätteroligt! Vi kanske ses! Kram

Fr3gU sa...

Kämpa på! Du är inte ensam. Jag blev bjuden på en fett stor och nybakt semla idag :) Får bli några extra minuter på CT'n, bara ;) Kämpa på!!