onsdag 2 januari 2008

Klara färdiga gå...

Ja nytt år nya tag.
Har inte blivit nån motion idag om man inte får räkna att jaga Leo i en lek runt hela huset... ;-)
Nä men jag ska ta å mäta mig imorgon lite här å där. Så man har nåt mer än vikten att gå på.
Känner mig faktiskt tokmotiverad att göra detta. Letade upp goda och smala smoothies recept idag att ta till om jag blir sugen.
Jag tillåter mig att äta godis eller dyl en dag i veckan. och att dricka läsk då blir det antingen cola eller trocadera en dag i veckan.. ska hålla mig till fredag eller lördag.

Min meny idag.. ska lägga till att jag äter "vanlig" mat alltså som vi brukar men i mindre mängd och så ska jag INTE småäta vilket inte är så lätt när man är hemma och föräldraledig.

Frukost:
2 dl fil men en dl cornflakes en nypa socker.
1 "pärlansmörgås" med ett halvt kokt ägg, kaviar och lite lätta.
vatten till det

Lunch: makaroner och 1 stekt grillkorv, gurka, vatten

Mellanmål: 1 hårdsmörgås med en skiva rökt skinka, vatten

Middag: Spagetti och köttfärsås, broccoli, vatten, päron till efterrätt

Kvällsfika: (brukar jag hoppa över i vanliga fall men nu är jag superhungrig) det blir en hårdmacka med skinka på å vatten. å ett saftigt rött äpple

Jag brukar inte dricka annat än vatten, dricker inte kaffe eller te. oboy ibland.

Har nyss strykit en massa kläder så jag känner mig så dukig.

hörs i morrn.
kram

2 kommentarer:

jempa sa...

My god vad du ska bli duktig!!!!Vad gör jag då......smaskar godsaker......ska försöka dra ner på den varan jag å......Hörs angående imorgon.Kram kram

Malin sa...

Bra jobbat!
Har en våg som man kan kolla fett och vattenprocent - sen hur verkligen tillförlitligt det är kan man ju fråga sig, men det är ju roligt att se att det minskar i takt med viktnedgången.
Har min besöksräknare från susnet.se
På två dagar har jag haft 121 besökare, men så få kommentarer..grrrrr!
Nu kämpar vi på!!!