onsdag 23 januari 2008

Mat och två godingar

Ny dag.. onsdag två dagar till vägning. Jag förundras över hur lätt det har varit hittils att motstå det mesta(förutom några få små misstag). Är inte ett dugg sugen på godis, pizza, chips, bullar, kakor eller läsk. Konstigt.. Känns som om mitt sockerbegär är helt borta.. nån som har en förklaring eller är det bara så att jag är så taggad att tappa dom här kilona så jag bara KAN låta bli.. hmmm

Meny idag
Frukost: Havregrynsgröt med 1 msk lingonsylt, mellanmjölk, 1 Havreknäcke med lätta, 1 glas vatten
Mellis: 1 rostad fullkornsformbröd med mjölkfritt smör och två ostskivor (gouda) var på öppna
förskolan å där finns inga lättprodukter eftersom det är barn som fikar åsså, 1 glas vatten
Lunch: ris, fiskpinnar, citron, majs och lite remouladsås, 2 glas vatten
Middag: kokt potatis, köttfärsbiffar, lite gräddsås på påse, lingonsylt, inlagd gurka, 3 glas vatten.
Nu: päron och vatten.
Motion idag.. nä har haft en fullspikad dag och dessutom 10 minus ute lite kallt för Thea att sitta i syskonvagnen som är vänd framåt så vinden kommer i ansiktet på henne. Nu är jag för trött för en cykeltur. Somnade halv 2 inatt och Thea vaknade strax efter kl 6. Så det blir natta för mig snart.
För er som inte varit inne på min andra blogg så tänkte jag visa mina Älsklingar!!

Våra godingar Thea som provar julklappen och Leo som sjunger lite

1 kommentar:

Cornelia sa...

Grattis! Att slippa sötsuget är absolut fantastiskt. Jag har inte heller så mycket kvar... så länge det inte gäller choklad. Det räcker med att kakaoburken varit öppen i köket så blir jag tokig...
Kram och pepp på dig.