lördag 5 januari 2008

Middagsbjudning

Idag var det en lung dag. Sov till 8.15. Var hemma å busade, åkte till bibblan å lämnade in en film. Sen kl 17 så var vi bjudna till min storesyster å hennes familj på trettondagsaftonsmiddag å hur gott var inte det.

Min meny idag
Frukost: 2 dl mellanfil, 1 dl flingor lite socker, en limpsmörgås med rökt skinka på.

Lunch: rester från gårdagens kycklingfrestelse.. Malin recept följer i nästa inlägg.

Mellanmål: en hårdmacka av dinkel å fullkorn, smaskig med skinka på

Middag: Härlig kyckling(ja jag vet igen men vi visste inte vad vi skulle bli bjudna
på men det här var godare än min kycklingfrestelse. ) Iallafall supergod härligt kryddad kyckling, härlig blandsallad (olika sorters sallad) melon, olika groddar, tomat, gurka å en lite mer gotta. Två sorters bröd, mörk och ett vitt surdagsbröd. Det var så gott så ni kan inte tänka er. Så skönt att äta nåt utan potatis, ris eller pasta. Man blev härligt mätt. Ska ta receptet så kan ni få det. Sen till efterrätt så var det stekta äppelbitar som var vända i socker och kanel, med calvadossabayonne ( sås på ägg, socker vitt vin och calvadoss.. tror jag fick med allt) Sen till det musli. Det var så gott men oj så mätt man blev. Leo, sanna och felix åt glass till istället för såsen.

Kvällsfika: Ja lite vindruvor det fick räcka

Lite annat: Drack vatten hela dagen förutom hos min syster.. tänkte först ta en öl men tog cola istället. Åsså åt jag tre godisar. Men jag nöjd ändå med tanke på att det är lördag.

Imorgon är det dags för första vägningen. Iofs så började jag en tisdag men vi tar det ändå imorgon. Vill ha söndagar som vägdag. Har bara gått 5 dagar då men men.. vägas ska det iallafall.. hua
Ska börja ta kort på min mat åsså så att det ser lite mer inbjudande ut att läsa kanske eller hihi? verkar dock inte ha många läsare här än.
Måste fixa det med besöksräknaren men jag fattar inte hur.. trög som jag är.
ja just det för er som inte vet så vill jag tillägga att jag fick vår dotter Thea för 9 månader sen. Har visserligen gått ner de ynka 9 kg jag la på mig dom bara rann av andra månaden. MEN min mage vill jag knappt tala om fy vilket häng. Tänkte ta å börja med sittups här nu.. Med start i morgon. Börjar med 25/25/25.. alltså höger, mitten å vänster. Sen ökar jag eller kanske jag kan orka med fler från början. Har lixom ingen aning om hur jag är i min mage just nu. Sen så har vi skivstång här hemma om jag känner för att få bort gäddhänget, å en motionscykel så träna hemma kan jag lätt göra. Det blir som sagt en börja imorgon. Nu är det så sent måste sova. Ska läsa lite först.
Znark

Hörni glöm inte min andra blogg

Inga kommentarer: