fredag 4 januari 2008

Fredag

Ja då var det fredag igen då
har varit duktig idag tycker jag
Frukost: havregrynsgröt m lingonsylt, en limpskiva med rökt skinka
lunch: makaroner och korv
mellis: fruktsallad och en hårdsmörgås med skinka
middag: kycklingfrestelse med jasmineris
kvällsfika: handfull vindruvor och en clementin.
Vatten till alla mål å nåt glas då å då.
Jag känner mig helnöjd över det. Visst det suger ordentligt i gottatarmen men men..

Har ju rört lite på mig idag åsså: 50 mins promenix med syskonvagnen i snömodd.. dom hade inte plogat gångvägen här i Sandarne.. så det tog bra på krafterna. Vagnen är tung när båda sitter i den. Men skönt var det.. var helsvettig när jag kom hem. Då smakade det gott med lite fruktsallad kan jag lova. Har även tagit bort julen idag. Gardiner kvar å städning. Inte lätt att hinna med allt när man har två småttingar hemma. En som drar sig upp å vill stå hela tiden och en som bara vill hjälpa till fast istället för att plocka undan tomtarna så ska han leka lite med dom först. Men Leo var så stolt över att få hjälpa till att plocka ner granen å dyl.

Nu blir det lite mer tv sen natta
kram

1 kommentar:

Malin sa...

Kanonbra matdag!
Bra jobbat!
Har du nåt recept på den där kycklingfrestelsen?
Ja, jag får väl se det som en unnardag idag, men galet sugen på att unna mig nåt imorron oxå. Gaah!
Kanske gör en god fruktsallad istället då eller kaneläpplen med liite vaniljvisp.
Nu äre natta som gäller.
Kram kram