lördag 19 januari 2008

Vadå röra på sig?? ska man det åsså..

Så har det känts dom två sista dagarna.. igår hade jag så himla träningsvärk efter min stepträning.. härligt att känna det.. åsså var det ju fortfarande febrigt här hemma så vi var bara hemma.. idag har killen varit rätt pigg men nu är det hög feber igen.. likaså min sambo.. kul helg.. två sjuklingar.. men iallafall så blv det ingen motion idag heller.. är helt slut.. Men men så får det väl vara. Tar nog en långispromenad med syskonvagnen i morrn om det inte öser ner ute och att Leo är ok.

Meny idag:
Frukost: 2 dl lättfil, 1 dl cornflakes, 1 msk linfrö, 1 msk solrosfrön och ½ dl havregryn, ½ fullkornsoval från Storsjöbagarn med lite lätta och en skiva kokt medvurst, 1 glas vatten
Lunch: 3 skivor blodpudding, keso, lingonsylt 2 glas vatten
Mellis: Fika hos svärmor bestående av ett glas cola, en pepparkaka och en bullskiva. Sen blev det 6 st ljusa polly åsså
Middag: Kycklingsallad från pizzerian, 2 glas vatten
Lördagsgott: Micropopcorn och 2 glas cola

Sen var det det där med motion.. hmmm tar tag i det imorrn
En annan sak som hände mig nu ikväll var att jag fick jätteont i magen av popcorn och cola.. börjar magen redan vänja sig av med sånt.. minns att när jag åt en pizza när jag hade gått ner 10 kg med Viktväktarna år 2002.. eller jag åt inte en hel men fy va det gjorde ont i magen.. kunde inte äta friterat heller.. men det är väl iofs positivt då är det ju lättare att hålla sig borta.
Nu ska jag försöka sova med en dundersjuk sambo i samma säng.
Nu är jag less på att familjen är sjuk.. fast glad att jag klarat mig.. vill ha vanlig vardag nu med mys å bus

go natt å kraaaaaaaam

3 kommentarer:

ase sa...

Jag vet vad du menar med ont i magen av onyttiga grejer - jag fick ju SUPERONT i magen av min pizza förra helgen. Jag blev riktigt dålig alltså! Men som du säger så är det ju samtidigt "skönt", för det gör ju att man håller sig borta från skiten. :-)
Vad jobbigt att familjen är så sjuk! Vi har tack och lov klarat oss hittills, men det är mycket sjukdom både på dagis och på jobbet.
Nu ska jag käka frukost och sen blir det iväg till jobbet. Ha en bra dag!

Malin sa...

Bra jobbat trots att ni har sjukdomar hemma. Motionen hinner du ju med när alla är lite kryare.
Lite halvskönt med träningsvärk för då känner man ju att man gjort nåt bra :)
Kram kram

Cornelia sa...

Visst låter recepten hiskeligt goda. Den kostadebara 169 på Akademibokhandeln. Helt klart överkomligt. Peppelipepp inför ny vecka.
//Cornelia