måndag 20 april 2009

Vilken nattning + huvudvärk..

ja de var en mardrömsnattning av Leo ikväll.. han var supertrött redan kl 17 så 18.50 var han redo för en saga.. vi gjorde som vanligt.. läste en saga..satt i nattlampa i uttaget och släckte fönsterlampan. knäpper på BOLT på cdskiva pussar go natt, kramas å så sen går jag ut. Det gick en minut sen ropade Leo.. då brukar han normalt ha somnat men inte idag. Han hade stängt av cdn. ville inte lyssna.. jag blev lite envis å sa att nu lägger du dig ner å försöker sova.
Jag vet ju att om jag lägger mig med honon tills han somnar då blir det så varenda kväll igen.. det har ju gått så bra nu att han somnar själv.. MEN ikväll blev det storbråk.. vi är lika envis båda två å det tog en timme innan han somnade då var vi skitarga på varann.. men kramades ändå innan han somnade vilket var skönt.
Nu i efterhand känner jag att jag skulle redan vid första ropet ha sagt: ja gubben jag kommer å lägger mig brevid dig ikväll men bara för ikväll imorrn sover du själv. Ibland har man lite svårt att sova så ibland får man ha mamma eller pappa brevid när man somnar.
Inte mycket att göra. vi får prata mer om det imorgon och hoppas att allt känns bra för båda. Jag känner mig som en bov som blev så arg och det känns inte bra.. bättre dock efter att vi kramades.. hua..

små barn små problem stora barn.. stora problem.. HJÄLP vart ska det här sluta..

nåja till på köpet hade jag lite huvudvärk innan läggningen men nu har jag en enorm värk som inte släpper, har tagit alvedon men nej det funkar inte. suck

3 kommentarer:

Petra sa...

förstår dig gumman, man får så dåligt samvete. Men han har nog glömt det i morn :) man måste ju få vara en surmamma i bland med. Man är inte perfekt!
KRAM

Cissi sa...

Åh, vad jobbigt! Aldrig kul att "skiljas" som ovänner. Hoppas nattningen går bättre ikväll!

Jenny sa...

Jag tycker att du gjorde rätt som stod på dig!
Konsekvens är jätteviktigt för små barn. Nu är han dessutom inte en bebisbebis. (Även om han ändå är liten). Det var ju inte det att du ville straffa honom, eller göra honom nåt ont. När de små är trötta så kan de bli tokigt tjorviga och ifrågasättande. Men då tror jag att det är vår uppgift som föräldrar, att vägleda och förvissa om trygghet! Inte ge efter. För då uppstår förvirringen.