söndag 5 april 2009

Hur kan det vara så här..

Snacka om helomvändning...
på vadå ????????

JO VÄDRET. idag är det dis å dimma å 1 plusgrad bara HELA DAGEN.. man vill ju bara gå å lägga sig.. inte ute mer än in å ut ur bilen.. tråk tråk
å plus det har vi haft två barn här hemma som inte varit på sitt bästa vis.. gud Leo har varit så grinig och allt är bara fel. Å inte blev det bättre när han skulle sluta spela tvspel.. då höll han på att kräkas för han var så ledsen å skrek... mest arg iofs.. så nu har vi pratat om att huvudet ska få vila från x-boxen i en vecka och han gick helt med på det..
- Vi säger så här mamma .. först går det 7 dagar sen får jag spela EN dag... kan jag det??
Gullunge.. ja det gick jag med på. Det ska inte vara en bestraffning utan en konsekvens.
Tycker ni att det är rätt gjort?? lätt att vara pedagog å ta hand om andras barn men inte lika lätt med sina egna.

Nog om det.. idag var vi till svärmor å svärfar en sväng sen hem å gjorde egen mos och stekte goda TILLMANS FALUKORV... den är så god den.
sen iväg till gympan för sista gången denna termin. Dom fick samla en pusselbit på varje station och på slutet bygga ihop det. Det blev fisken NEMO..
då frågade ledaren.. - vad behöver man för att fånga en fisk??
barnen i kör: En fiskespö!!!!
Japp så då fick dom gå åldervis å fiska en varsin godispåse.... snacka om glada barn.. vadå äta godis på en söndag.. kan det bli bättre.. HAHA
nu har båda barnen lagt sig,, Leo ligger å lyssnar på BOLT på cdskiva.. men tror kanske han har somnat nu.. Thea sover gott...
imorrn börjar jag 9 så det blir lite sovmorgon fast jag lär vakna av Leo vid 6 iallafall när han brukar kliva upp.

Nu ska jag göra klart på tradera.. ett par barnskor ute om du vill kika.. strl 22 till tjej
men den har inte kommit upp en .. men senare ikväll kanske.. har lite mer grejer ute åsså.. tex en biljett till METALLICA i maj... så kika in vet jag..

1 kommentar:

Cissi sa...

Mmm, gårdagsvädret var inte så roligt. Men idag är det sol och vårvärme igen! :D