onsdag 22 april 2009

Ut med det gamla å in med nytt..

Eller ja.. va säger man.. det är nytt för mig men den är "gammal".. min nya mobil alltså.. det är denna fast svart med gul rand på baksidan.. hade varit flashigt med den rosa iofs.. men men,,, den var i bra prisklass för en ny begagnad.. den ser inte använd ut.. GLAD ÄR JAG..

Sen så ska vi ev till IKEA i helgen å köpa ny säng åt Leo åsså måste vi köpa soffa till vardagsrummet.. vår kära Thea ropade i måndags..
- Pappa jag sitter fast...
Pär går in då står Thea i soffan med halva benet ner i ett hål i soffan.. det är alltså tyget som är så nött så det gick hål i sömmen.. så nu har vi ett stort hål i soffan.. lite farligt eftersom våra barn gärna är i soffan lite hoppandes.. nåja ny soffa lär det bli..
så lite nytt här hemma som sagt..
annars har inte mycket hänt.. jobbat å varit med barnen så mycket som möjligt.. mycket motion på kvällarna och frukt!!
På fredag ska jag väga mig.. gjorde en smygvägning idag.. å det kändes bra.. så kika in på fredag på min viktblogg om du är nyfiken.. hihi.. det finns en länk till höger..
nu ska jag kika lite på roomservice sen är det natta..
kramen
just det.. jag har ju skickat efter en stegräknare åsså från www.stegraknare.se
den kan man ha i fickan så räknar den stegen.. superbra... nu kan jag ha den på hela dagarna...
kram kram kram

7 kommentarer:

jayne sa...

mmmm... ny soffa låter kul!!!
Vi har en Ektorpsoffa och jag funderar på nytt tyg till den... lite förnya det gamla. Sen funderar jag på nya gardiner... men.. hm... vi får se.
Hoppas du får en bra torsdag

Olelsi sa...

Sv; Tack!!!
Vi höres nå senare, min sista dag i dag så då hinner jag läsa ikapp!!

Ha en fin dag!!

Kram Nettan i Hälsingland.

Marie sa...

Vad ska jag säga. Det är en sån telefon som jag har, ÄLSKAR den när den inte är på lagning. Där den är mer än i min hand känns det som. Fast nu sist var det mitt fel att jag hade sönder displayen.
Kram

ase sa...

Hej hej! JA, nu i helgen blir det kalas för hela slanten - det kommer nästan 30 personer om ingen får förhinder... Jag stod och bakade chokladmuffins, havrekakor och Silviakaka i 3 timmar igår... Sen ska jag baka chokladbollar imorgon också, och sen göra sån där frosting med färskost att ha på muffinsen. Sen blir det köpekanelbullar och slutligen MARÄNGSVISS. Hade tänkt göra marängsviss till barnen och köpa tårta till de vuxna, men sen tänkte jag att "Äsch, det är ju Alvas kalas - ALLA får marängsviss!"
Vi har inte köpt så mycket till Alva för hon får så mycket av oss på vardagarna (hon får nog nåt nytt i alla fall minst 2 dagar i veckan som jag inte kan låta bli att köpa), men vi har i alla fall köpt en somrig dress med Tingeling-tryck, en pusselbok där man lär sig räkna till tio och ett Pettson och Findus-memory. Sen vet jag att hon kommer att få massor av kläder, baddräkt, sparkcykel, Ballerinaskor, lektält... Den här ungen är bortskämd!
Vad är det för stegräknare du har köpt? Nyfiken...

jayne sa...

tittar in via mertrafik.. kram

Jenny sa...

Tänk att gammalt kan vara nytt. Coolt. Det räcker väl att du tycker att den är fin... Den är ju din liksom!

ase sa...

Det är ju den stegräknaren jag har! Den är skitbra!!!