fredag 18 april 2008

Utedag i solskenet 10 grader +

Härliga vårdag.. ja det blev inte promenad till stan idag.. jag gick först till dagis med Leo.. han cyklade å Thea åkte vagn sen tog jag en sväng extra på vägen hem så det blev 60 min totalt.
Thea vaknade ju tidigt idag så hon somnade på vägen hem så när jag kom hem tog jag fram solstolen å hämtade boken å precis då tyckte Thea att det var dags att vakna.. trodde jag att jag skulle få njuta helt stilla i lä å solsken.. icke då
Vi var ute ett tag, gungade, lekte i sandlådan å tog en cykelsväng.
TokfiaSupernöjd som kan sitta å hålla i sig själv på syskongungan!!Härligt med sandFörsta cykelturen.. gissa om hon skrattade..
Sen in å åt lunch,. Thea äter som en häst igen.. så skönt. Det var 5 dagar denna gång som hon matvägrade men nu så är det ok igen å jag tror att idag ploppade tand nr 8 om jag inte såg helt fel. ska kika igen imorrn..

lägger till ord på theas ordlista: gunga (unna) hihi.. och Lala och Po ( 2 av teletubbisarna)

Efter maten var Thea grinig så vi la oss i soffan å myste lite, hon somnade på mitt bröst med handen under min tröja på magen.. mysigt.. La över henne i sängen å så sov hon 1½ timme å jag somnade åsså ca 1 timme å gud så skönt det var. Pär kom hem med pellets å sen hämtade vi Leo på dagis, skjutsade hem dom sen åkte jag å Thea å handlade lite på coop(där jag hittade Filmore å Leo, en bil från filmen cars.. jag kunde inte låta bli.. men gud snacka om lycklig kille,, åt tack mamma va du är snäll.. ja eller hur!!!), ica kvantum och Lidl.
Inhandlade denna hylla till Theas kommande rum som nu får stå i vårt vardagsrum. Kostade bara 179 kr på Lidl.. superbilligt tycker jag.

Leo och Pär var ute hela tiden när vi var borta å cyklade å busade.
Båda sover gott å vi ska kolla på film. Ha en trevlig helg allihopa.. njut av solen nu!!

måste bara skriva vad Leos nya uttryck är när han inte vill : GLÖM DET MAMMA...
hmm vem kan ha lärt honom det.. jo jag.. brukar ju säga så Leo glöm det..när det är så att han kanske vill ha en glass till eller så... man måste tänka mycket på vad man säger..dom bara insuper allt man säger..
kraaaam

1 kommentar:

MissyElliot sa...

Ha ha ha, dessa kommentarer de kan häva ur sig. Elliots favorit är:
Skulle inte tro det mamma!
Undra vem som lärt honom det?
Ha en go helg...
kramiz