måndag 21 april 2008

Måndag

Imorse sov vi till kl 7. Lite sovmorgon blev det. Strålande solsken att skåda när man vaknar.. kan inte bli bättre. Åt frukost å messade Malin å undrade om dom ville leka å det ville dom. Vi gick ut kl 9 å lekte i sandlådan, sopade ur lekstugan å då kom Malin å barnen. Alla lekte på å sen tog grabbarna en cykeltur å vi gick med vagnarna snabbt efter. Dom är superduktiga, Oscar blev lite ledsen då han ville köra först, Leo cyklar på som om det brann i rumpan på honom så Oscar hängde inte med riktigt men det blev bra i slutändan. Vi stannade på lekparken å sen hem kl 11 för lunch. Thea å Agnes åt makaronilåda tillsammans sen somnade dom. Dags för lunch för oss, chicken nuggets, ris å sås. Smaskigt. Thea vaknade å ville vara med hon åsså. Sov väl så där 40 min kanske. Det lektes på men tror att båda grabbarna blev lite trötta för det blev lite gnabb å ledsna miner men tycker ändå att dom har lekt superbra idag. Dom åkte hem vid halv två å då passade vi på att gå på ica åsså fick Leo sova lite. Mötte min syster å Alva på vägen så vi gick hem till dom å lekte lite där.. ute förstås. Fick lite mellis där, gick hem när Pär slutade å då var han å Leo ute en timme till å jag å Thea gick in. Hon fick mat å åt nästan helt själv, både med sked å händer. Härligt kladdigt.
Blev bus å dusch på kvällen å sen natta. Thea klarade sig galant utan att sova mer men slockande ätandes i sängen. (vällingen alltså).
Nu blir det soffan för mig.. har tokont i huvet.

lite gottasugen fortfarande.. måste hitta nån ny motivation.. help please.
motion då? 35 min rask promenad i lördags å 65 min promenad i dag.

kram på er

2 kommentarer:

jempa sa...

Trevlig dag ni haft gumms!!!!!!Det är ju så skönt att vara ute,blir alldeles lyrisk jag=)Ett litet tips på gottasugs boven...har du testat fruktsmoothie????Jag brukar mixa..hallon eller jordgubbar,banan o lätt vaniljyoghurt..super smarrigt...testa det...Kram kram

Malin sa...

Gumman!
Tack för alla kommentarer. Uppskattas! Jag är så dålig på att komentera nu för tiden, men jag läser alla inlägg o det är så skoj att läsa vad ni hittar på o kolla på alla bilder.
Så knattarna vår har likadana springskor. Jisses, vad mycket spring det blir med dem på :D
Skoj med bilden på alla "Bilar"-bilar - ska ta ett kort på Neos jag med...ojojoj...många bilar blir det.
Vi måste ju försöka hitta på nå snart. Helgerna bara rusar iväg, men jag ska ha Neo hemma fredagen den 2:a maj då det är klämdag. Vi blir lediga 4 dagar i rad. Kanske det passar nån dag då?
Kram kram till dig