onsdag 2 april 2008

En underbar dag..

Börjar med att skriva till emelie som kommenterat i förra inlägget.. har du blogg eller mail som jag kan skriva till så kan jag berätta mer. :-) kul att du hittat hit å grattis till lilla bebben.

Ja dagen har gått fort å den var underbar. Sov till 7 alldeles lagomt. vi alla åt frukost sen så for vi till bvc för Leos 3 årskoll.
92 cm lång å 14.2 kg.. liten kille vi har, men han följer iallafall vikt å längden tillsammans. å det är ju det som räknas.
Talet var det bra med, han sa d istället för v ibland åsså r har han "svårt" med men det är ju sånt som kommer eftersom. Gunilla sa att han var så duktig på allt å kan mycket som man inte brukar kunna som 3 åring å hur stolt blir man då?? superstolt..
Han brottades lite med pelle igropen på ÖF innan vi åkte hem för att få besök av Malin å grabbarna. Å va dom lekte.. bara lite tjafs på hela tiden. Dom busade på. Thea tog å sov nästan 2 timmar ute i vagnen efter lunch.
Jag fixade lite käk, ris å kycklingnuggets.. grabbarna åt ketchup till å vi åt gräddfil å tacosås.. mums.. nuggetsarna var köpt på Lidl å dom kan jag rekommendera.. mumsigt värre.
Tack för en trevlig dag Malin m barn!! :-)
När Thea vaknade så åkte dom hem å vi in till stan. Gick på kappahl å bytte ut en mössa å två par strumpor till Thea. Det blev två mössor å tumvantar istället.
Sen så var vi till mamma å fikade lite mellis. Å va det är skönt att hon har flyttat till eget å lite större å att hon bor nära på stan så det är bara att kila upp när man vill. Har saknat att träffas så. Men nu så.. Älskar dig mamma.
Vi hämta Pär på jobbet. KL 17 åkte jag till stan igen för lite träning. Det blev ett muskelpass på en timme eller ja 10 min var ju stretch på slutet.. OJ så jobbigt men gud så skönt. Min kropp är rätt seg nu kan jag lova.
Nu ska jag lägga mig på soffan å snart är det dags för Greys.. tjo ho..
imorrn är det dagis för Leo, jag å malin ska ta en promenad sen blir det väl bara hemmalek å på kvällen kalas för Felix som fyller 17 år. min systerson.

Skickar en tanke till Harry, vi tänker på dig å hoppas du mår bättre snart.

Kram till er alla

3 kommentarer:

MissyElliot sa...

Vi kanske ska försöka oss på en soldans eller något för att blidka vädergudarna till att sända oss SOL!
*fniss*

Malin sa...

Tusen tack själv för en superdag!!
Nu hoppas vi på fint väder imorgon, Oscar lovade innan han somnade att vi skulle ta vagnen. Duktig du e som tränar!!
Massor av kramar.

Cornelia sa...

Hej vännen, måste bara säga att jag gillar rubriker som din....
En underbar dag... det gör mig lycklig.
Kram och pepp
Cornelia