tisdag 15 april 2008

En rolig dag

Vaknade halv 7 imorse. Helt ok, Fick i Thea en halv portion gröt. Vi myste å åt frukost sen blev det vagn å ståbräda till dagis. Väl där så fick jag på Leo galonbrallor å sen stack han ut. jag blev kvar å pratade med Fröken Marie och när jag sen kom ut å skulle gå hade Leo kissat på sig. Så in igen å av med allt, en snabb tvätt av benen å på med nya kläder. Svettigt innan vi blev klar. Malin stod å väntade på mig för vi skulle ta en promenad. Det blev en på ca 55 min. Sen gick jag å Thea på affärn och sen hem för lite lunch. Thea åt inget mer än lite yoghurt å några tuggor smörgås sen var det stopp. Jag smaskade blodpudding med keso å lingonsylt. Yummy. Pär kom hem med bilen på lunchen så jag fixade mat å honom å sen åkte vi. Jag å Thea åkte till Hemtrend å handlade en ljuskrona till vårt vardagsrum. Den var såå fin.. hade presentkort att sätta sprätt på. 30 % rabatt fick jag åsså härligt. Kommer ett kort när den kommit upp.
Sen så var jag in å köpte ett par nya adidas skor som jag insåg när jag kom hem att dom var för stora så imorrn blir det byte. Sa till Pär idag att mina hade gått hål under så dom läckte in vatten. Då sa han: Men köp nya då.. ja men dom kostar 500 sa jag. Fick då till svar: Men gumman om du vill ha ett par nya tycker jag att du ska köpa det. Lyckliga jag.. Love you darling.
Iallafall så hämtade vi Leo kl 14 sen in till stan å till pappa och boka tid för byte av tändstift.. blää.. sen så åkte vi på Furan cafe å fikade, jag å barnen. Thea smakade två skedar glass och lite fruktpure men sen var det stopp.
Vi åkte en sväng till min mamma innan vi hämtade Pär. hem å göra middag, köttbullar med kokt potatis å sås. Gottigt.
Jag å Leo åt snabbt sen åkte vi till Sofie för ett aloevera party. Trevligt, handlade en tub med en kräm som var bra mot brännmärken typ av solen, myggbett osv. bra att ha till sommaren. leo lekte med Pelle å Smilla men blev jättetrött på slutet så vi fick åka hem.
Nu sover båda gott sen kl 19.30 å jag kika på Desperate housewifes som äntligen börjat igen..
Imorrn blir det ev öppna förskolan sen efter lunch ska vi fira Jennys buse Alfred som fyllde 1 år förra veckan.
Idag blev det 85 min rask promenad. Så härligt, det bara flöt på snabbt. Inga trötta ben alls.
Hoppas ni alla mår bra.. kram kram

Inga kommentarer: