onsdag 9 april 2008

Snuvad

Ja så kan man kalla det.. tittade nyss på barnmorskorna och där sa dom att man inte rekommenderar att föda vaginalt efter 2 kejsarsnitt. Å det är ju just det jag är: snittad två gånger. Leos blev akut kejsarsnitt för jag öppnade mig inte åsså var det en massa annat åsså fast vi mådde båda bra även om jag var helt slut efter låångt värkarbete. SÅ med Thea valde jag att göra kejsarsnitt å det kan jag väl ångra lite nu då att jag inte provade även om det var underbart gång nr 2 mådde så bra hela tiden, knappt ont efter snittet som 1a gången då jag hade tokont å massa kramper osv, missade 1½ dygn av Leos första tid.

Men men.. nu så har jag valt snitt två gånger och om det mot förmodan skulle bli att vi skaffar en till så blir det ett tredje snitt vilket jag egentligen inte vill. Men blir längtan för stor efter ett till barn i framtiden så får jag väl väga för å nackdelar i samråd med läkare. För det är ju inte bra med många snitt heller.

Tydligen kunde livmodern brista under förlossningen om man är snittat två gånger. Och det är ju allvarligt å inget jag skulle riskera.

Men känner mig ändå snuvad för det var det ingen som sa någon om när vi var på samtal om ev snitt eller inte med Thea. Nu får jag aldrig känna hur det känns. Snurrar lite i huvet av tankar å lite nedstämd känner jag mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inge kul alls. Tror att du om du blir med barn igen ska prata med läkaren. Tror att dom nog överdrivit lite på tv. Kan ju inte vara bra att föda för många barn vaginalt heller.

När jag födde Simon blev jag katastrofsnittad och borta från honom i två dygn. När jag sedan skulle få Felix fick jag välja, valde att föda vaginalt. Glad över det i efterhand.
Kram

MissyElliot sa...

Jag har också hört det där med att man inte rekommenderar vaginal förlossning om man har gjort två snitt innan. Men det beror kanske lite på. Jag vet inte. Jag har fått testa båda sakerna och det är jag jätteglad över. Men du får väl ta ett snack med läkare om ni skulle bestämma er för att utöka familjen...
:-)