tisdag 29 april 2008

HÄRLIG DAG

Vaknade halv 8 igen.. vi har blivit sjusovare här.. Åt frukost sen var det dags för dagis.. Leo cyklandes å jag å Thea tog vagnen.. Sen vidare till Karin för mammalunch.. fick bakpotatis och två röror till det.. gissa om det var gott.. mums..nu har jag fått receptet på tobloronemoussen som jag berättade om förra veckan. Jag lägger ut den snart.
Hade supertrevligt och det var lite sorgligt eftersom det var sista gången men jag å Karin ska ta å träffas lite ändå. Ta promenader å så. Gick hem å tog cykeln til dagis när vi skulle hämta Leo. Han hade varit ute nästan hela dan förutom vid lunchen. Han är helt utan blöja nu på dagis utom om han sover vilket han sällan gör nu. Det går ju så mkt lättare nu att springa in å kissa när det nästan inte ens är överdragsbrallor längre. Han har ju blöja när han bajsar å vet inte hur länge han kommer hålla på så men han verkar inte kunna slappna av på toan så det får väl ta tid.. nån mer som har barn som gör så eller har gjort så?? dela gärna med er om ni har några tips.

Vi cyklade hem å fortsatte dagen ute. Vi tog ut en filt å fikade lite mellis sen var det sandlåde tajm... i nästan en timme.. sen kom glassbilen så vi handlade lite glass sen så kom Pär hem å då gick vi in å fixade middag. det blev fiskgratäng med mos å kokta grönsaker. Thea fick samma mat men gillade inte det så hon fick en burk å åt allt själv.. va tycks..???

Leo somnade snabbt med Pär idag skönt.
Ikväll blir det desperate housewifes sen natta.. kanske läsa lite i nya boken.
motion idag då.. få se.. 15 min till dagis, 10 min till Karin, 10 min hem 35 min totalt promenad
cyklingen räknar jag inte med idag..
tack för mig å kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Isabelle var likadan med blöjan, ville bara kissa på toan och ha blöja vid nr två.

Vi lät henne sitta en stund på toan när hon egentligen ville ha blöja (för hon kom ju alltid och sa till) därefter fick hon blöja. Det fungerade för henne, efter någon vecka sittandes på toa utan resultat hände det första gången, sen efter ytterligare någon vecka släppte det helt och hållet. Verkligen skönt att slippa det här med blöja helt och hållet! (Speciellt när man har två blöjbarn...)

Lycka till!