torsdag 3 april 2008

Saknad

Vi vaknade vid 7 idag.. gick upp å myste i soffan, åt frukost. Sen var det dags för dagis för Leo.
Han ville cykla idag men vi hann inte med det.. så om det är ok väder imorrn så får han cykla då. Han var sur å grinig över det hela vägen till dagis. Men men.. väl där så blev det bra. Jag å Malin tog våra småtjejer på en promenad med vagnen. Sen skiljdes vi åt och jag gick hem. Thea sov under promenaden och var sen vaken hela tiden hemma. Ganska grinig även hon hela dan idag vet inte varför, till på köpet ramlade hon när hon kröp och slog sönder läppen. Så nu har hon tjockläpp.
Pär ringde vid 11 å berättade att hans mormor dog inatt. Först förstod jag inte riktigt för det är ju Harry, Pärs morfar som ligger på sjukhus. Men det var Alice som hade gått bort.
Det är sorgligt men mer acceptabelt när det är en gammal som går bort. Men vi kommer ju sakna henne otroligt. Hon var pigg i sinnet men trött i kroppen.

Alice, du kommer leva kvar i allas våra hjärtan. Hearts


Hämtade Leo kl 14 sen hem å äta lite mellis, började med middagen å efter den dags för kalas hos Felix. Fick smarrig egengjord jordubbsglasstårta eller vad man ska kalla det.. å ja jag åt en bit. Så himla gott. Men jag avstod att ta två iallafall.
Fick åka hem efter ett tag då Leo blev lite på viset å trött. Thea var åsså trött så det var ingen ide att vara kvar.
Båda somnade snabbt även jag å Pär.. vaknade efter åtta å nu sitter jag i soffan å tar det lugnt..
inte träningsvärk efter gårdagens träning men trött i benen lixom. Har ju tagit en rask promenad på 120 min idag åsså. om det blir finare väder imorrn så blir det en promenad till stan å äta lunch där sen gå till pärs jobb å hämta bilen.
Ha en trevlig kväll allihopa.. KRAM

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Mina tankar till dig och familjen!
Kram
Cornelia

indira sa...

Ja det är tråkigt när någon nära går bort, tänker på er! Önskar er en trevlig helg! Kram Jonna!