måndag 14 april 2008

dagen..

Thea vaknade halv 6 å fick välling å somnade om. Gud så skönt åsså somnade jag om men 6.15 vaknade Leo å ropade från soffan.. MAMMA vakna det är morgon nu.. Han hade tagit med kudde, kanin å napp å satt på tvn å myste.. go killen, jag la mig på en kudde i soffan å myste åsså men John Blund kom å hälsade på till 7.30 så jag fick sova länge ändå. skönt. Thea är feberfri men äter knappt nåt. bajsar återigen mycket å det liknar "tandbajs" igen.. men det kan ju komma av febern åsså dessutom äter hon majskrokar och äter majsvälling så då blir det ju lite annat i blöjan åsså ju. Hon har somnat tre kvällar utan att vilja ha välling. första natten vaknade hon vid 23 å åt en flaska å sen sov, å natt var det ju inte förrän halv 6 imorse. Får se hur natten blir i natt. Om det blir nåt blöjbyte men hon har ju inte ätit nåt så det finns väl inte så mkt i magen.
Iallafall så var hon glad idag å verkade kry så vi gick till Malin å barnen en sväng. Det var skoj som vanligt. Grabbarne lekte på himla bra med alla sina bilar. Å tjejerna var med lite överallt. Dom åt lunch eller ja Thea åt lite lite å sen sov dom, Thea sov ca en timme till 12.15. Då passade vi på att äta lunch å sen blev det en massa lek innan det var dags för oss att gå. Leo somnade på vägen hem en sväng. supertrött efter sin tidiga morgon. Jag dammsög och torkade golven sen gjorde jag middag. Leo var så go idag.. jag höll på att torka golven då satt han å ritade lite. Plötligt kom han springade med papperet. Mamma titta jag skrev Leo.. å mycket riktigt även om det stod OEL men det blir ju Leo bakvänt. Han har skrivit det förr men då har vi pratat om hur bokstäverna går ut, sen så fortsatt han å skrev det 5 ggr till. härligt att se. Våran duktiga kille!!!
Han var så trött när han skulle duscha åsså pratade vi om imorgon och att han skulle få cykla om det inte regnade. I såfall får du åka vagn sa jag.. då säger han lite halvledsen av trötthet. mamma jag vill ha SOMMAR nu så jag kan cykla!!!
ja va säger man.. jag spräckte den drömmen å sa att det regnar ju på sommaren åsså ibland. Men han godtog det utan att bli helt förstörd.
Nä nu är det nog för mig för ikväll.. halvkollar på tv, pär är borta, ska noga lägga mig vid 22 idag å läsa lite å sova tidigt för en gång skull.
motion idag då 75 min rask promenad!!!
har ätit godis åsså var så sugen :-(
ha d gött alla
kram

Inga kommentarer: