fredag 25 april 2008

Äntligen några minuter över...

... dagarna har varit fullspäckade.. onsdagen bestod ju av begravning och det gick bra, det var en fin stund men sorglig förstås.

Igår kan man säga att jag hade att göra, vaknade vid halv 8 SKÖÖÖNT. sen var det frukost å en cykeltur till dagis å hem igen. Sen bilen till Petra för mammalunch, fick en supergod och smarrig "chokladmousse" recept kommer så snart jag får det. även om det inte är så nyttigt så tycker jag ni någon gång ska prova det.
Åkte från Petra kvart i 2 för att hämta Leo, sen hem å plocka lite innan Katarina, Arne, Anita och Ingela kom hit för att kika hur vi bor. (Det är alltså Pärs kusin, morbror och fru åsså Anitas syster) Leo var nyvaken å satt i soffan å kikade på tv medan vi tog en rundtur. Dom stannade inte så länge så vi tog en cykeltur till ica. Dit gick det fort men hem tog det såå lång tid för Leo ville inte alls cykla, mycket gnäll å en ganska uppretad mamma som hade lite bråttom. Inser nu efteråt att vi skulle tagit bilen istället. Men men gjorde våfflor kl 17 å slängde i mig det, 17.30 dags för dusch, sen fixas i ordning å iväg till Petra igen för ljusparty (partylite). var där i 45 min sen vidare ner till teatern för dansföreställning. Pärs brorsdotter och brorsson Alice och Nils var med. Å det var såå bra.. väl där så kunde jag andas ut. Det var superbra å Nils var nog världens coolaste maskot. Det var ordnat av Bumpyfeet som är en välkänd dansgrupp från Söderhamn.
Alla barnen som var med dansar med bumpyfeet. Hur som helst så när det var slut vid 21 så åkte vi till Sikfjärden hem till Anita för tjejkväll med räkor å annat gott.. Supertrevligt, kom hem halv 1.. trött som en tok men fick sova till halv 8 imorse så det var ju helt ok.

Idag på förmiddan så var vi ute å solen å myste å lekte. Åt lunch ute på altanen, nu känns det att sommaren är på G...
Leo hoppade av glädje när vi skulle äta ute. härligt
Sen sov båda, Leo ca 20 min sen var det dags att åka på kalas. Thea sov i 2½ timme så hon fick stanna hemma.. hon sov alltså när vi åkte.. å pär var hemma sen lunch så vi for iväg själva.
Det var Joel som fyllde 3 år.. många barn å gott fika. Mycket trevligt och barnen myste på ute å blåste blåsbubblor som dom fick i partypåsen... så kul att titta på dom. Å det var skönt att åka bara han och jag för då fick jag för en gångs skull ta det lite lugnt...
vi åt tacos hemma ikväll å sen var vi ute en timme till å lekte, rensade rabbater, krattade osv. Leo somnade halv 8 men Thea somnade nu.. antagligen för att hon sov till kl 15.
Nu blir det soffläge å en tidigt kväll för jag är trött trött trött...
väger mig imorrn.. ingen motion på flera dagar.. men har inte småätit eller stoppat i mig så mkt onyttigt på kvällarna så jag kanske börjar hitta rätt läge igen...

kram kram kram å trevlig helg

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att kvällen i Sikfjärd blev lyckad. Skönt att bara kunna tänka på sig själv en stund.
Kram