fredag 4 april 2008

Dålig mamma igen då

Ett Tips.. lämna inte en ettåring för en sekund
Vi var på e-center å hade handlat på coop.. såg när jag hade betalat att det inte drogs av rabatten av lite bröd.. snåla jag eller vadå? hade Leo i kundvagnen i botten (om man kan säga så) Thea satt i själv sitsen. Jag har vagnen bakom mig när jag tänker få lite pengar tillbaka å kan ju säga att det bara handlade om 5.50 men jag trodde det var typ 10 kr.. leo säger nåt så jag vänder mig om, å då ser jag Thea som står upp å precis ramlar ur, med huvet före ner i betonggolvet. Jag släpper allt å skyndar mig att ta upp henne. Hon gråter och skriker som en stucken gris.. min kran sattes på å tårarna sprutade. Det kom fram en jättesnäll dam å hennes man och erbjöd mig hjälp å skjuts till akuten. Men jag avböjde eftersom Pär jobbar nästan vägg i vägg.. men fy.. alltså jag mådde så dåligt av det. thea slutade gråta efter 5-10 min . har ingen tidsuppfattning av det. Leo satt så snällt kvar i vagnen å undrade varför jag var så ledsen.
huga vad man får dåligt samvete å känner sig som en dålig mamma
Det får bli att ta med sele vart man än går nu tror jag.. hon står upp på 1 sek. gråter nästan igen när jag skriver för jag tänker vad som kunde hända.
Hon fick inte ens en bula helt otroligt. Vi hade koll på henne från halv 4 då det hände tills hon la sig kl åtta. HOn var lite gnällig å ville inte sova med pär så vi är där å puffar på henne ibland å ser så hon reagerar mer än att bara andas. ringde till rådgivningen å hörde mig för å om hon ändrar färg i ansiktet, om hon inte kan stå utan vinglar, blir sned i ansiktet osv så ska vi ringa på en gång. det räknades som ett slag mot skallen. Å vår lillfia.. hoppas allt är ok.
Nu känns det som om det händer så mycket jobbigt. Nu ska jag hänga tvätt sen blir det nog film eller nåt.
ha d bra
kram

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars Thea, aj! Vilken tur att det gick bra. Vet hur snabb Valter är.. han får igång pulsen på mej rätt snabbt ibland :-)
En olycka händer så lätt men det vore toppen om kundvagnarna kunde ha en sele till våra barn som inte sitter still..
stor kram
Jessica

Malin sa...

Men gumman, du är INTE en dålig mamma.
Det går så fort när olyckan väl är framme och det var väl för skönt att det inte blev nåt allvarligare.
En massa kramar till dig och ha en härlig lördag!

Malin sa...

Hoppas lillfia mår bra idag. Gick och tänkt på er hela kvällen igår.
De borde finnas selar i kundvagnarna, kanske nått man ska påpeka för affärerna.
Ha en skön helg.
Massor av kramar

MissyElliot sa...

Åh, sicken osis. Så är det, när man minst anar det och trots att man försöker ha stenkoll hela tiden, så händer det saker. Är en del av livet ju, man kan inte ha 100% koll jämt!

kramiz

Anonym sa...

Usch det lät inte kul! Stackars liten...
Hoppas det inte blev så allvarligt.
Skön helg!!

indira sa...

Men lilla gumman, det är inte så lätt att vara med jämt det går ju så himla snabbt men så frustrerande! Hoppas ni får en fin lördag och jag håller med malin skrev att det skulle finnas sele i vagnarna när det är så många barnfamiljer som handlar där! ha d gott! Kramar om!

Anonym sa...

Usch jag får ont i magen när jag läser. Förstår precis hur du känner, det är inte roligt. Tänker på er (även om jag inte känner er).

Anonym sa...

Stackars lilla Thea, och stackars dig! Tur att det gick så pass bra ändå. Men gud vad läskigt, jag hade en liknande incident för några dagar sen när Amanda ramlade ner för trappan. Hon klarade sig undan med en liten bula i pannan, jag med en smärre chock. När jag väl konstaterat att allt var ok med henne började jag att gråta... Det är nog ofrånkomligt när man blir så chockad. Hoppas att ni får en bra lördag! :)

Anonym sa...

Men oj vad läskigt! Men det låter ändå som att det gick bra - tur det! Små barn är ju så snabba så det är ju inte ditt fel att det blev så. Men jag förstår hur du känner dig. Hoppas lillfian mår bra nu.

Anonym sa...

Såg dig efter vägen igår, gud vad hurtig du såg ut, själv åkte jag förbi i bilen...Strunta i det dåliga samvetet, det händer ju saker hela tiden, det är otroligt att olyckan inte är framme fler gånger.( Ellen klättrade upp på köksbordet idag via tripp trapp stolen). Hör av mig om måndag senare. Kram Karin

Anonym sa...

Hej gumman!!
Ser att min förra kommentar i detta inlägg INTE kommit med =( Det jag iaf skrev då var att du INTE ska ha dåligt samvete eller känna dig som en dålig mamma. Absolut att jag förstår hur du känner o varför du känner som du gör, men det kan ju verkligen hända vem som helst!! Huvudsaken är att det i slutändan verkar ha gått bra!!

Ja absolut att jag kan försöka stämma en träff med honom. Som det ser ut nu har vi ingenting inbokat iaf så jag hoppas det inte dyker upp nåt i vägen!!

KRAM

Anonym sa...

Nej du är absolut ingen dålig mamma, men jag vet hur det känns... Hoppas Thea mår bättre idag ?!!

Stor KRAM