måndag 31 mars 2008

nageltrång

.. åh fy f-n va ont det gör.. å inte kan jag fila nageln heller för det gör för ont att få något under nageln. aaajjjjjjjj.. vet inte hur man ska gå till väga för att fixa det här? kan man få hjälp av någon som jobbar med fotvård?? någon som vet? känns som om jag skulle behöva bedövning för att fixa det här.. hua.. det är bara rött än så länge å inget svullet det gör mest bara ont..

ha haft en mysig dag på öppna förskolan, bvc för Thea och sen mys i lekparken med Jenny å grabbsen. tar det imorrn.. ska försöka sova nu.. men det dunkar så hemskt i tån..
å jag som inte har bil imorrn utan ska gå till dagis å sen till Karin för mammalunch.. bävar för det kan jag lova.
ingen motion idag heller.. få se om det blir boxning imorrn om jag kan gå på foten å om Malin är sugen på ett pass..
go natt

4 kommentarer:

indira sa...

Aj va ont med nageltrång det du kan göra är att sitta med foten i ett varmt fotbad för att mjuka upp nageln och sen fila försiktigt lite på den så att det inte känns så vasst, badda med vatten ett par ggr om dan, om det känns helt kasst pröva att peta in en liten bomulls eller gasvävskompress fuktad med vatten under nageln för att lätta på trycket. Hoppas det känns bättre idag gumman! Kran

Anonym sa...

Usch och fy!! Nageltrång är hemskt!! Hoppas det blir bättre snart!

Malin sa...

Jag har opererat min stortå två gånger för nageltrång. Jag vet precis hur jäkla ont det gör. Fyyyy!

Anonym sa...

En duktig fotterapeut kan hjälpa dig med ditt nageltrång om du fortfarande har ont. Vi kan limma en plastremsa (spange-platta) över nageln som lyfter den i kanterna. För att undvika nageltrång i fortsättningen ska du ha långa naglar, nästan ovårdat långa naglar.