måndag 10 mars 2008

Välkommen hit!!!

Ja då så nu är det klart.. Nu finns jag bara här.
Idag har varit en kul dag. Vaknade kl 6 av Thea gumman som tyckte att det var morgon.. inte så kul men Leo sov vidare till 7 å det var skönt. Han kom upp till oss å sa: Mamma nu har jag sovit lääänge... antagligen tycker han det för att vi redan var vaken.. godingen våran.
Vi åt lite frukost å hade bestämt med Malin H att vi skulle traska dit. En promenad på 45 min. Sköönt trots regn. Leo å Oscar lekte på bra, inte så mycket tjafs. Agnes å Thea busade på på golvet. Vi fick lunch där, lasagne.. så mumsigt.. Thea smaskade av bara den. Det börjar bli dags att få bara våran mat nu tycker jag.. barnmatsburkarna är ju så dyra.. 10 spänn/st nu.. hua..
Vi gick hem kvart i 1 för då var Thea så trött. Å Leo var lite trött han me. Vi fick sällskap av Malin, Oscar å Agnes. Trevligt med lite sällskap när man går, inte lika tråkigt då. Jag slank in på ica å handlade lite mjölk medan Malin passade barnen. Thea sov gott. Sen skiljdes vi åt å vi gick hem. Leo somnade å sov 10 min. Lagomt. Thea sov ca 1½ timme. Sen busade vi på här hemma. Åt mellis å sen blev det dammsugning och moppning av golv. Jag ska ha mammalunch här i morrn så jag var tvungen att städa lite. Dammråttorna jagade oss.
På em har vi ätit mat, busat massor å sen blev det helt plötsligt kväll. Jag å Leo duschade sen la jag honom. Somnade när jag läste.
Nu är jag singel hemma. Ska äta en frukt nu å sen blir det nog natta .. är så trött idag.

Jag la ju ut massa kläder på tradera igår å jag har redan fått 2 sålda för Köp Nu pris å sen några andra bud. skönt.
Det blir inga kort idag.. Har inte haft kameran framme.. Glömmer den oftare å oftare.. så synd.
Håller på att försöka planera lite bak, ska ju ha 1 resp 3 års kalas på långfredan. nån som har nån god kaka som dom vill dela med sig av.. så varsågod.. kul med nåt nytt..

Vikten då.. ja det blev 90 min motion idag.. skulle mäta mig igår men glömde å nu är jag så trött.. tar det imorrn...är ju nere på 66 nu.. det känns så skönt.. hoppas jag hittar motivationen igen att inte äta nåt onyttigt å bara flyta med som jag gjorde i början när man var peppad till tusen.
Nä nu ska jag ta å äta en frukt.. magen är sugen... fast glassen i frysen lockar ju mer.. men nu ska jag vara duktigt.. ett päron blir det.
Imorrn ska jag bjuda på gulaschsoppa med vitlöks creme fraiche och bröd. Mums..

Go natt, puss å kram

PS. Ny enkät.. se höger.. Rösta GÄRNA!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för en trevlig dag!!
Alltid trevligt med erat sällskap.
Kram från Malin

Anonym sa...

Men haaalåååå! Vad är det jag har missat här. Jag hade ingen aning om att du hade en till blogg. Och dessutom ser men, dock välldigt liten, bild av dig. Det har jag nog inte sett innan.

Jo jag har nog ett "normalt" schema, Men som du säkert vet med egna erfarenheter så är dagarna helt olika varandra ändå.

Ja, bilderna gör nog att det ser mindre ut plus att dem har mycket saker(som allt i USA) så det är mycket större än vad det ser ut att vara. En av dem största kvarteren (storleksmässigt på husen att göra) bor dem i. Och det märks. Det är som att man åker in på en helt annan plats när man kommer just till "våran" gata.

Åh en promenad skulle inte vara fel, senast jag tog det var i Sverige och det är ju underbart. Här tar man bilen om barnen ska till kvarteret intill, men det ska jag minnsan ändra på när det är sommar.

Ha de så bra!!
Lycka till med denna blogg.
Kram Louise

Anonym sa...

Svar ang. header m 3 bilder. Jag laddade ner ett gratisprogram paint.net och gjorde (ganska) enkelt min nya header i det programmet. Kan faktiskt rekommendera paint.net eftersom det är ett enkelt program (och gratis). Men tex photoshop går ju lika bra att göra sin header i.

Malin sa...

Hej gumman!
Det går upp och ner. Det gick ju strålande för mig de första 18 kilona och sen var det trögt och jag gick ner 5 kg till, men så har det varit bra segt länge nu....det är väl så det är.
Tycker du är grymt duktig och kämpar på så himla bra!
Hoppas mammalunchen var trevlig och att maten var god.
Kram kram