tisdag 11 mars 2008

Härlig dag

Åh vilken bra dag det var idag.. Har inte behövt bli arg på Leo en enda gång. Kan inte tro det är sant. Han är verkligen i sitt essä nu på området att testa oss och att säga emot.
Vaknade halv 6 imorse av Thea.. suck å stön när ska hon sova lite längre. imorrn kanske??
Leo sov vidare till 7 vilket var skönt. Vi åt frukost å myste lite i soffan. Sen tog vi en promenad till dagis. Härligt. Känner att jag mår så bra när jag får röra på mig. Sen så gick jag å Thea hem å då kom Petra och Lotta med sina små godingar. Fram med lite fika å massa skojigt snack sen kom Karin med Ellen. Maten var så god å jag blev så mätt. Alla utom Thea sov när vi åt, hon fick mumsa på ost, minifras (små havrefras) åsså lite smörgås.. då hade hon ändå ätit en hel burk mat åsså.. vet inte hur mycket hon kan få sig men matglad är hon iallafall.
Köpte lite ljus och två ljuslyktor av Lotta som säljer Partylite ljus. Det var lite rea så jag tog mig råd.
Vi hade en jättetrevlig dag. Min syster Evis (Eva-Lena) kom hit innan jag skulle hämta Leo på dagis. Hon skulle egentligen komma vid 15tiden men Leo ville att hon skulle hämta honom på dagis så hon slog följe med mig å Thea. Väl hemma igen åt Leo mellis sen lekte vi lite i hans rum. Denise kom åsså (Leos kusin) så kul för vi ses så sällan.
Trevlig trevlig.. Tack för idag systra mi
Pär kom hem med en kartong hamburgare så det blev det till middag idag. Lite bus å sen blev det dags för nattning. Båda somnade snabbt som vanligt. Härligt.. Jag har kollat lite på Bygglov å snart ska jag natta kudden. så trött igen idag.
Det blev iallafall en promenad på 70 min idag. Imorrn blir det TRÄNING... step.. läängtar..
Lite bilder kanske:

Våran lilla modell !!!
Leo leker med sitt skepp.. Vilken min men han säger TUUUT.. för den som undrar !!??

2 kommentarer:

jempa sa...

Hej o hopp!!!!Ni verkar ha haft en kanoners dag.I natt har det varit mindre kul,alfred har kräkts sju gånger nu men det är tomt i magen så jag ska ge honom lite så han har ngt att kräkas upp.Så vår planerade dag blir det inget av.....sådant är livet.Kram kram o ha en bra dag!!!!

MissyElliot sa...

Så fiiint det bidde!

Ha en go dag!
:-)