lördag 29 mars 2008

Igår å idag

Ja igår var det fredag å Leo var ledig.. så vi hade bilen hemma å tog oss in till öppna förskolan. Nästan alla kompisar kom dit, dvs Joel och Ella, Valter, Pelle och Alfred, Smilla och Ellie.
Leo och Pelle lekte så underbart bra den mesta av tiden å det var så kul att se.. inga bråk..nästan... killarna blir äldre märks det.
thea sov en sväng där å Leo blev trött på slutet å var lite smågnällig. Men ändå somnade han inte när vi åkte hem. Vi myste lite hemma sen tog han sin cykel och jag å Thea vagnen å stack till min syster. Thea sov en stund där å Leo busade med Alva. Kul att träffas, det blir så sällan nu känns det som.
jag trodde Leo skulle strejka på vägen hem eftersom han inte sovit men killen cyklade å tävlade med mig hela vägen hem. Det tog väl ca 20 min en väg. Det var lite snö å mycket grus å stödhjulen satt för långt ner så bakhjulen bara snurrade så lite putthjälp fick han då å då, dessutom är det mycket uppför när vi åker hem men det gick så bra. Stora killen.
Leo åt själv igår å vi myste å åt tacotubs när barnen sov, kollade på film men jag somnade, barnen vaknade 5.20 på morgonen.

Idag har vi varit hemma på fm jag å Thea sov en stund innan lunch så skönt. Sen åkte vi till stan vid 13 tiden. Handlade hem lite öl att ha om man blir sugen till maten eller så. Sen köpte vi 3 tröjor, 2 par byxor, boxerkallingar åt Leo. Pär köpte nya skor och sen lekte vi i lekparken.
Vi gick upp till Pärs mormor och morfar å fikade lite. På vägen hem besökte jag å Leo ÖB. Billig barnmat.. 5 kr per burk åsså fick han en spindel.. läbbig.. ser så riktig ut.. hua.. Väl hemma åt vi middag å har sen busat mycket.. jag å Leo har snickrat lite i källaren å Thea har åkt motorcykel..
Ikväll blir det film eller x-box. Nu ska vi lägga barnen. Ha en trevlig kväll
ingen motion idag.. blev väl 40 min igår men saaakta.. då jag gick brevid en cyklandes Leo.
Nog för nu..
kraaam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan svejsan....det var väldigt kul att du och barnen kom över till oss igår....fattar inte varför det ska vara så svårt att träffas oftare...jag menar, vi är ju hemma rätt mycket på dagarna båda två...får väl ta och skärpa oss. KRAM!!!!

// Anncha

MissyElliot sa...

Ha en trevlig kväll.
:-)