söndag 30 mars 2008

Sommartid..

Å vilken mysig dag. 10 grader ute. härligt dock inte så mkt sol.. Thea vaknade 6.20 (egentligen 7.20) å då hade hon bajsat ner sig å lite i sängen.. det är tanden som spökar.. den är på G.. hon blir alltid kass i magen varje tand.. suck... men iallafall så gick jag upp å bytte på henne å slängde in sängkläderna å pyjamasen i en tvätt sen väckte jag Pär för det var hans tur att kliva upp. synd bara att Leo åsså vaknade.. Men men jag la mig igen men somnade inte om förrän kl var 8.30 (sommartid) sen 9.15 kom Pär å barnen å väckte mig. Leo kom med en hink full med hans bilar å sjöng JA må hon leva ja må hon leva... han sjöng hela sången..
Jag sa men gubben jag fyller inte år idag.. nä mamma men det är på låtsas.. go gubben.. tur att oktober är långt borta. Iallafall så vaknade jag med ett leende när man har sin kära familjen i sängen, Leo sjungandes, Thea kramandes å älsklingen lägger sig brevid å är nära.. HÄRLIGT älskar er så mycket.
Jag gick upp å åt frukost, Pär renasade pannan sen så drog vi till Gävle, IKEA och Toys R us.
Båda barnen somnade dit å var på strålande humör hela tiden. Vi åt lunch på IKEA, shoppade lite smågrejer sen gick jag på hm å köpte en sommarklänning till Thea å Pär å LEo gick till Toys R us.. där hittade han busbilen från carsfilmen. som han kallar den.. Den var billigare där än på barnens hus. å eftersom han varit så duktig idag så fick han den å Thea fick en katt som går på batterier som blev en succe. Efter Gävle åkte vi till svärmor å svärfar å myste lite.
Sen hem å busade. Vi gjorde kväller med barnen vid 20 tiden, dom verkade inte alls trötta pga tidsomställningen men dom somnade båda snabbt.. vi har kollat på en dålig film som vanligt.. The Eye.. titta INTE på den.. blää
NU ska jag ta å sova.. men lite foton först kanske
ingen motion idag. blää..
Leo såg nåt på tv där dom sjöng en sång om va bra det är med reflexer och så satte dom reflexer på en nalle.. gissa vem som gjorde samma sak ??!!

Thea å Leo kraschar.. Thea söt med två tofsar.. Leo sa:mamma Thea ser nästan ut som Pippi fast kortare.. tror han syftade på tofsarna.. hihi

Är jag inte söt så säg....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med ett besök på ikea,skulle jag oxå vilja göra, Thea är så stilig med sina toffsar,håller med Leo hon ser nästan ut som Pippi. GUllig store bror.

Kram Madde

MissyElliot sa...

Låter som ni haft en härlig dag. Jag är en IKEA-fan och älskar att åka dit och strosa omkring.
:-)

ase sa...

Jag tycker alltid att det är så kul att läsa på din sida. Även om jag är urdålig på att skriva kommentarer, så hejar jag på dig, ska du veta! Vilka söta barn du har! Hur går det med vikten då? Har väl läst lite mellan raderna att det har gått lite si och så med maten, eller? Är jag helt ute och cyklar? Här går det käpprätt åt skogen... MEN jag gör ett nytt försök med start idag... Jag MÅSTE verkligen ta tag i det nu, men motivationen är som bortblåst. Fattar inte varför - sommaren närmar sig med stormsteg, och det är ju kul om man vågar visa sig ute i annat än bölsiga tröjor och långbyxor... Det gick ju så himla bra i början, så jag blir så besviken på mig själv... Men, jag börjar på nytt idag som sagt, så får vi se hur det går. Nu har jag ju blivit sambo igen och livet går åt ljusare tider, så nu håller jag både tummar och tår för att hjärnan ska fatta att det inte är tråkigt att motionera och äta nyttigt. Nu bor jag närmare jobb och dagis också, så tar jag bilen nu så måste jag ha en väldigt bra ursäkt för det, för jag har gångavstånd till allting.
Ha en trevlig vecka och må så bra!