tisdag 18 mars 2008

Mammalunch och paketöppning

Idag har varit en trevlig dag. Jag och barnen sov till kl 8.. hur skönt som helst. Jag hade bil och Leo skulle på dagis till 9.30.
Efter jag lämnat honom så åkte jag å Thea till Lotta för lite trevlig lunch å tjatter. Fick mumsig tacolåda.. å en supergod tårta med chokladfyllning. Jag har receptet om nån vill ha den.. alltså tårtan..
Thea med sina vänner Ellen och Elsa
Vi åkte kl 14 vidare å hämtade Leo på dagis å sen till svärmor å lämnade lite presenter som dom ska ge Thea. Barnen åt mellis där å lekte lite, sen hämtade vi Pär.
Vi åt middag å busade lite här hemma sen halv 7 sent om sider kom Pappa och Carina å firade barnen i förtid.
Dom skulle till stugan på torsdag så dom är inte hemma på fredag. Iofs var det väntat att han skulle komma en annan dag.
Leo fick en snickarbänk från Black & Decker.. han hade en redan men den här var tuffare så han var nöjd.. så jag tänkte sätta ut den andra på tradera om det inte är nån här som är sugen på att köpa den. säg till isåfall.

Thea fick en morgonrock och en docka med nappflaska, blöja och potta. Nöjd som tusa över dockan.

Ingen motion idag men igår blev det lite. 75 minuters promenad. gud så skönt. Jag skulle ju träna boxning idag var det tänkt men fick ingen partner så det sket sig.. suck ville verkligen träna.. Steppasset är inställt på torsdag eftersom det är skärtorsdag. tråkigt.. men men.. nästa vecka kanske jag tar två pass istället.


Nä nu ska jag se lite tv.. trött som tusan idag. Thea är förkyld å leo är i sitt ässe igen.. testar oss hela tiden.. men det går i vågor..just nu är det typ hela tiden.
Imorrn har vi massor att göra, öppna förskolan på fm sen till mamma så Thea får sova middag där, sen biblioteket, handling till tårtor, bakning å säkert nåt mer.
ha en trevlig kväll allihopa å tack för alla gulliga kommenterar å att ni varit så duktiga att rösta på enkäten..

1 kommentar:

batgirl sa...

Ja efter påsk så är det hårt mot hårt som gäller, om vi ska komma i mål någon gång!
Vi får försöka njuta av påsken så gott vi kan utan att få allt för dåligt samvete.
Kram!