tisdag 25 mars 2008

En dag till ända

Ja det har varit en rolig dag.. det mesta iallafall.. Leo kom till oss kvart i 6 när Pär åkte till jobbet.. han låg å myste och somnade om men då vaknade Thea så det blev inger mer sömn för mig... vi åt frukost å lekte lite innan det var dags för dagis. Leo blev arg på mig för att han inte fick ha nappen i bilen (det tar 2 min för oss till dagis) och vägrade gå från bilen in till dagis så jag fick först gå in med Thea sen så fick jag hämta Leo å bära honom in. Han var fortfarande arg när jag gick därifrån men hade varit glad hela dan så det var bara mig han var arg på. Fick iallafall världens goaste kram å puss när jag kom å hämtade honom. Jag å Thea har varit hos Petra på mammalunch idag. Trevligt.. stoj å bus å rammel i trappen. Elsa ramlade 3 ggr å Petra ramlade en gång med Joppe. Men det gick väl rätt bra.. ont i rumpan på Petra å en bula i huvet på Joppe. Thea sov när vi åt. Vi fick smarrig pastasallad med skinka, kyckling och salami, hemmabakat bröd med soltorkade tomater och fetaost. MUMSIGT. Vi firade Theas och Elsas födelsedag. Dom fyller samma dag, Thea 1 å Elsa 2 år.
Thea fick en bok och ett knoppussel.
Vi tog en sväng till Lidl innan vi hämtade Leo å handlade lite smått å gott att stoppa i frysen.
Sen så var vi hemma å busade på em. Båda barnen på bra humör. Thea var med om en liten olycka. Hon lekte med lite saker i skafferiet och sen kröp hon vidare.. då såg jag att det var blod överallt, hon hade skurit sig i tummen av en konservburk (en tom som ska återvinnas) så nu får vi sätta barnlås på skåpet. Hon sa inget så jag fattade inte att hon hade skurit sig först. Men men, lite plåster som hon snabbt tog av, kallt vatten å blött papper så stoppade jag blödningen.
Var iväg å boxades.. jätteskoj men superjobbigt.. känns som om jag håller på att bli sjuk. vi får se vart det bär iväg..
Nu ska jag lägga mig å läsa.. kl 23 ska jag senast släcka för jag är så trött av att gå upp kl 6 varje morgon. Behöver nog min skönhetssömn för att fungera
imorrn blir det städning inför barnkalaset på torsdag
go natt

Inga kommentarer: