torsdag 27 mars 2008

Nu har vi kalasat klart!!

Ja som sagt.. nu blir det inget mer kalas här förrän till hösten då vi fyller år jag 30 å pär 33.
Hela förmiddan idag gick åt att göra tårta, baka chokladbollar, dammsuga, duka borden osv.
Thea var snäll å bara lekte å lekte.. jagade dammsugaren åså.
Har kanske glömt att säga att vi hade barnkalas å vi firade båda våra godingar.. på Theas födelsedag.. vi gjorde ju likadant på släktkalaset på Leos födelsedag.. firade båda alltså.
nog om det...
Vi hade jätteskoj på kalaset, vi var 14 barn å 8 vuxna. ojoj i vårt lilla hus.. men det gick bra ändå. Lite smågrejer som hände, tex att Joel tappade hela sin tårtbit i soffan å sen lutade sig mot den ojoj.. thea tog mitt glas å hällde det över sig.. saft överallt, ja det var väl en del av det som hände. Man kan lugnt säga att det var barn i varje vrå.. men kul. tyvärr känner man att man inte hinner med att prata med alla. Leo blev helt förstörd vid 16 tiden tror han var trött.. han bara grät å grät, nappen lugnade lite.. tror det blev lite mycket för honom. Tänk er själv 13 barn som "invaderar" huset å leker med alla dina grejer. NÅja han var mycket nöjd iallafall över kalaset.
Leo å Thea fick mycket fina grejer.. Tusen tack för det säger vi åter igen.
Det var barn här från 14.15 till 16.30 sen så hann vi pusta ut en stund sen kom barnens mormor å Janne.
Leo fick en blixtentröja och lego å thea fick röda mysbrallor, röda strumpor och en vit body med röda stjärnor.. superfint.. (hmm det är ju jag som har valt. hihi)

sen hade hon handlat åt barnen på HM i sthlm. jag bad henne kika efter nåt som jag skulle betala i efterhand. Till Thea hade hon hittat mysbrallor som är 3/4 lång.. jättsöta åsså en tunika till, å till Leo en superfin randig luvtröja med dragkedja.. i strl 98.. men den kändes alldeles lagom..måste åka till hm å prova 104 istället få se hur mkt större den är.
nä nog om det.. Dagen har varit skoj å nu väntar film för oss å vila kroppen.
blev ju ingen träning idag.. tyvärr.. men jag hoppas att Malin vill följa med å boxas på tisdag. Det skulle vara skoj..
fast jag har ju promenerat 40 min iallafall.. bättre än inget alls
ha en skön kväll
puss

Inga kommentarer: