lördag 9 maj 2009

vilken härlig dag trots starka vindar

Idag var det min tur att kliva upp.. Thea vaknade halv 5 så jag gick in å la mig med henne.. tur nog somnade hon om å jag med.. vaknade kl 8 då smög jag in till min säng.. men 10 min senare så vaknade hon igen å väckte Leo.. men vilken sovmorgon.. härligt
jag fixade frukost sen städade jag ur skafferiet... skönt att få det gjort.. det blev en del som kastades pga utgånget datum.

sen tog vi oss till affärn. Leo cyklade och Thea åkte vagnen som jag gick med.. Pär stannade inne för hans ögon kliar så...
Hem å gjorde blodpudding sen cyklade jag å Leo till Emanuel som hade kalas.. 4 år idag.. dom går på förskolan ihop.
Leo stannade själv.. STORA KILLEN... fattar inte vart tiden tar vägen.. iallafall så cyklade jag hem. bytte kläder tog med stavarna å åkte till Hällmyra för 5 km stavgång på bark och stenar..
svettigt värre men så skönt.. glömde lurarna tyvärr men fågelkvitter är ju ljuv musik det med...

åkte hem å duschade sen tog vi bilen allihopa å hämtade Leo.. åkte å handlade sen hem å fixa fläskfilen... vid halv 6 kom pärs bror Lennart å hans barn Nils å Alice. vi grillade å åt så gott... sen lekte barnen till strax före 21.. härligt.. nu sover dom gott och vi ska kolla på Robinson.. Blåser massor ute fortfarande.. som det gjort hela dan..
just det har tvättat 4 maskiner tvätt.. en var vinterkläderna .. så nu är det gjort.. check!!!

Hoppas på sol igen imorrn men utan blåst...
kram kram kram kram kram kram kram kram kram

4 kommentarer:

Erica sa...

Gud vad du är duktig Helén. Själv har jag bara fetat idag också så det blir definitivt att hålla igång imorgon. Funderar också på en sväng med stavarna. Så får det nog bli. Vägning på måndag. Jag fasar för det. Usch. Tck för motivationen =)

ase sa...

Shit, vilken härlig dag! Sååå mycket uträttat, trevlig kväll OCH motion... Själv var jag ju på marknad på förmiddagen och sen jobbade jag till kvart över tio. Jo,det stämmer - jag jobbar på Ica Maxi. Och igår jobbade jag helt själv i kundtjänst från kl 17.30. Tråkigt! Men som du ser i min blogg så är jag på väg att avancera uppåt, och det känns så himla bra!

Cissi sa...

Oj vad du har hunnit med!

Hoppas att du får en skön (avslappnad) söndag! ;)

Jenny sa...

Alltså.. kan man välja hur många
kg stavgång man kan gå? He he, ja ja... jag bara såg bilder framför mig, och var tvungen att kommentera det!
Hoppas du också hunnit ladda och landa lite. Kan alltid behövas inför stundande måndag.