söndag 10 maj 2009

lite blogg från mobilen

Min dator håller Pär på att installera om.. den hänger sig å stänger av sig själv.. får se om det blir bättre..
Idag har vi varit hemma hela dan.. skönt..det är inte ofta det.. har fått lite gjort idag åsså.. varit en stund ute på förmiddan å lekt lite..sen åt barnen plättar på altanen.. Thea sov en stund å jag å Leo spelade x-box en stund. Sen putsade jag fönstren i vardagsrummet.. 5 min efter så spöregnade det ute.. suck.. men men nu är det gjort bara resten av huset kvar..
vi lekte inne på eftermiddan å åt supergod middag. färska pasta med kyckling i creme bonjour tomat, i med lite svamp å paprika åsså + 4% matgrädde... gott gotti gott gott
vi gick ut efter middan, tittade på min stegräknare ojoj måste röra mig lite.. så jag lockade med mig resten av familjen att titta på hästarna.. så thea i vagn å jag drog den, leo å pär på varsin cykel.. blev en runda på ca 30 min.. härligt..
sitter nu å kollar på söndagsparty med filip å fredrik.. dom är ju så knasiga.. Perbrandt är där som gäst.. han är ju så cool... verkar ändå rätt ödmjuk...
Jag har strykit en mega mega hög med kläder.. 2 stora ikeapåsar fulla med skrynkliga kläder...
nåja.. måndag imorrn å jag börjar 9.
kram kram

6 kommentarer:

Cinsaga sa...

Persbrandt !!! Jepp, OK ... nu kan sambon få ta över datorn lite...

Erica sa...

Sv: Jaa, det kanske är mycket. Men jag måste ha höga mål för mig själv, så jag har något att sträva efter. Annars kommer inte det här fungera =) Jag klarade dessutom idag. På mål linjen tack vare en storstäd här hemma. 535 minuter :) 107%. Jag är helnöjd. Dock kommer jag ju få börja prestera mer nu när jag har en cykel och tar mig lite längre varje gång. Ska försöka räkna ut varje km nu med hjälp av funbeats kartor så jag får se hur långt jag faktistk tar mig :) Kanske borde göra som min mor. Hon ska gå till prag. Alltså räkna km :) Det vore kul :) Du är också duktig. Du rör säkerligen en hel del mer än vad du skriver ner :) Just när du leker med barnen. :)

Mad sa...

Jag stryker aldrig, är man konstig då?;)

Cissi sa...

Har inte titta på Filip och Fredrik förrän igår för första gången, såg typ en kvart med Persbrandt, någon amerikansk intervjuare och han från Scrubs. Det var lite småroligt - men nja, kanske inte en och en halv timme...

Då tittar jag hellre på en film. ;)

Hoppas att du har fått en bra start på veckan! Kram

apieceofsundsvall sa...

hejsan, jätte bra blogg du har! :)
Släng gärna in en kommentar på min fråga i inlägget som är högst upp :)

jempa sa...

Hej hej!!!En bra helg verkar ni har haft=)Vi hade det kanon i storstaden,aquria o sen blev det gröna lund hela eftermiddagen o killarna åkte karuseller o var såååå nöjda.Söndagen blev det shopping,mamman shoppade loss rejält=)Hoppas måndagen varit bra åsså.Kram kram