måndag 4 februari 2008

Snöö

Jaa vi har mycket snö eller iallfall så mkt att Leo är nöjd.
Idag blev det en del motion.
Jag tog båda barnen i dubbelvagnen imorse på väg till dagis.
Å inte var det plogat på gångvägarna heller så det blev till att gå i massa snö. Tung som f-n var det blev toksvettig. lättare att gå hem för då hade dom plogat. Det tog mig ca 25 min totalt.
Sen hem å skotta i 20 min. Men det var inte så tungt för det var fortfarande minus ute då.
Sen var det ju dags att hämta Leo igen kl 14 då blev det enkelvagnen för Thea och snowracer för Leo. Dit var det ingen match tog en extra prommis. va 45 min. Sen hem Fy f-n säger jag bara.. det var nog sista gången.. vilken tid det tog.. köra vagnen med en hand och snowracern med den andra.. det tog ca 30 min hem. brukar ta 20 min i snö.
Men det blev alltså 120 mins motion idag dvs 2 timmar. Härligt.. det känns i benen faktiskt..

Min meny idag
Frukost: 1 port havregrynsgröt m. äppelmos och mellanmjölk. ½ rostat smörgås vitt bröd, fick så ont i magen av den så jag kunde inte äta upp, 2 glas vatten
Mellis: 1 havreknäcke m lite lätta 1 glas vatten
Lunch: Gårdagens spagetti m. köttfärsås, ärter och majs. Thea åt upp min broccoli. 2 glas vatten
Mellis: Det blev två limpsmörgåsar m räkost på, hade slut på hårtbröd.. grrr.. 1 glas vatten
Middag: Strips och grillkorv, lite räksallad, (gjorde hemma så det är inget friterat), gurka och morotsstavar, 2 glas vatten
Kväll: Några vindruvor och en mandarin 1 glas vatten

That´s it for now
KRAM

Inga kommentarer: