onsdag 13 februari 2008

Hua

Vilken dålig vecka hittils... jag har haft dålig koll på allt.. allra helst maten eller nä inte maten i sig utan allt det andra. Tror jag måste sluta hälsa på hos folk och att handla.
När man hälsar på så bjuds det alltid på nåt gott och det är så svårt att låta bli helt. Sen i affären så får jag ta en annan väg till kassan för att inte bli frestad att köpa choklad. Just det CHOKLAD min stora passion.. igår föll jag för en liten geisha... så gott.. men fy vad jag ångrade mig efteråt.. det är ju "bara" 5 bitar men det förstör ju hela veckan... Det är ju bara hemma som är "safezone" Där finns inget godis eller sånt... så då är det ju lätt.
nä men allvarligt. hur gör ni andra för att inte fika hos folk å så.. TIPS sökes

Min meny idag
Frukost: 2 rågkaka med makrill i tomatsås på.. inget smör, 2 glas vatten
Lunch: Tunnbrödrulle m mos och korv och cola light
Mellis: Min farmor kom å hade med fikabröd.. blää för henne nä då men ta INTE med fika hem till oss. Tog en skorpa med marmelad på och en skiva mjuk pepparkaka med lingon i. 1 glas apelsinsaft.
Middag: Spagetti och köttfärsås.. inget grönt fy på mig.. men Leo ville ha det jag gjorde å då insåg jag att jag måste öka på det gröna varje måltid för Leo älskar grönsaker å frukt.
Ikväll: Åh Greys anatomy då vill man ju ha en stor godispåse.. men nej det blir morot å vatten. Å ett äpple eller annan frukt.

Ingen motion idag då Thea fortfarande har feber..
Men imorrn hoppas jag på att få träna igen.. Step up.. skulle kännas så bra..
Thea har haft 38.5 hela dan men tempade bara 37.7 när hon skulle lägga sig så det går väl åt rätt håll.

Nu blir det tvkväll roomservice och greys...
måste nog spela in Lost för det har jag följt sen starten.. å vill inte sluta nu

KRAM

1 kommentar:

batgirl sa...

Man får helt enkelt bara säga nej tack! Dom flesta vet att jag tänker på min vikt. Fråga om dom inte har någon frukt att bjuda på istället. Det är inte ofint att säga nej tack. Det är värre att tvinga på någon en kaka eller bulle...
kram